به گزارش پنج شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی باحضور در قرارگاه ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه ملت خوزستان حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند ادامه داد: به کلیه سازمان ها، صنایع، شرکت ها و معاونت های وزارت دفاع ابلاغ شده که تمام امکانات خود را در منطقه خوزستان مستقر کنند تا مشکلات و آسیب ها به حداقل برسد.
وزیر دفاع یادآور شد: در منطقه حاضر شدم تا ضمن تقدیر و تشکر از همه دست اندر کاران متولی مدیریت بحران منطقه، از نزدیک خدمات همکارانم در ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای انتظامی را نظاره کنم.
وی ادامه داد: کمک های لازم در حوزه های مهندسی، فنی، خدماتی، پزشکی، تامین اجتماعی، جغرافیایی و بهداشتی را در حد وسع و توان در نقاط سیل زده ارائه می کنیم.
امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه همه باید تمام سعی و تلاش خود را بر مدیریت حادثه متمرکز کنیم گفت: لازم است همه سیاست ها،راهبردها و راهکارها مبتنی بر مدیریت سریع حادثه شکل گیرد.
وزیر دفاع با اشاره به اراده ملی و همبستگی همه اقشار ملت برای برطرف کردن مشکلات ناشی از سیل افزود: مردم و همه ارکان دولت و نیروهای مسلح جانانه پای کار آمدند و مانع از بروز خسارات و ضرر و زیان بیشتر بخصوص تلفات انسانی شدند.
امیر سرتیپ حاتمی اظهار امیدواری کرد: دراین آزمون الهی باید در خدمت رسانی از هم سبقت بگیریم و به دنبال اجر و ثواب معنوی این خدمت رسانی به گروه مقاوم، سلحشور، صبور، مومن و انقلابی خوزستان باشیم.
براساس گزارش مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون، تاکنون دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 250 روستا دراین استان صادر شده است.
همچنین 56 اردوگاه برای ساکنان مناطق سیل زده در نقاط امن آماده شده است و تا این لحظه 105 هزار نفر در اردوگاهها و محلهای اسکان اضطراری اسکان داده شده اند.
براساس همین گزارش سیل تاکنون به 438 واحد مسکونی شهری و 87 هزار واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرده است.
به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.

9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.