به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور که برای سومین بار برای بررسی وضعیت سیلاب به خوزستان سفر می کند امروز به همراه استاندار خوزستان از محل ترمیم سیل بند و استحکام بخشی کانال سلمان بازدید کرد.
وی روز گذشته نیز از این کانال بازدید کرده بود و ضمن گفت و گو با اهالی آن منطقه و دعوت آنها به آرامش اعلام کرده بود که تمام تلاشها برای رفع نگرانی ها از سرریز این کانال در دست انجام است.
همچنین رحمانی فضلی پیش از این بازدید به صورت هوایی از بسیاری از مناطق سیل زده خوزستان در حوضه کرخه و دز بازدید کرد.
کانال سلمان' کانال خاکی به عرض 70 تا 110 متر و طول بیش از 100 کیلومتر، در پنج کیلومتری شمال شهر اهواز است که با اهداف نظامی ساخته شده و نقش اساسی در نظریه 'جنگ آب' شهید چمران و غرقاب سازی مناطق استقرار دشمن در دوران دفاع مقدس بازی کرد.
کانال انتقال آب سلمان در امتداد کانال چمران قرار دارد که آب کرخه را برای مصارف شرب به اهواز منتقل می کند.
نشست شورای تامین و شرکت در نشست هماهنگی مدیریت بحران خوزستان از برنامه های سفر وزیر کشور به خوزستان بود.
وضعیت سیلابی خوزستان،باعث شده وزیر کشور ظرف دو هفته گذشته سه باربه اهواز بیایدتا از نزدیک بر نحوه اقدامات برای مهار و کنترل طغیان رودخانه ها و آورد سیلاب استان های بالادست به خوزستان نظارت و مدیریت کند.
شامگاه یکشنبه سد تنظیمی حمیدیه در بالادست اهواز به فاصله 40 کیلومتری مرکز این شهر شکسته و آب به سمت کانال سلمان (در منطقه عین 2 اهواز) سرازیر شد.
در پی این رویداد دستور تخلیه مناطق سلیم آباد، عین دو، گلدشت، سادات و سیاحی در اهواز داده شده و اهالی کیانشهر و ملاشیه نیز برای تخلیه احتمالی در حالت آماده باش قرار دارند.
7164/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.