سردار احمد خادم سید الشهدا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: به محض اینکه رودخانه های کرخه، دز و کارون طغیان کردند و سیلابی شدند نیروهای زمینی، دریایی، هوایی، نیروی مقاومت بسیج و سپاه سریعا مشغول مشارکت در امدادرسانی و مدیریت سیلاب شدند.
وی افزود: نیروی زمینی سپاه با محوریت قرارگاه کربلا در استان خوزستان بخش قابل توجهی از امر جابجایی ساکنان مناطق سیل زده را بر عهده دارد.
فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب با اشاره به اینکه تیپ حضرت مهدی (عج) در شوش و روستاهای این شهرستان حضور دارد، گفت: کار جابجایی ساکنان انجام شده است و همچنان نیروها در روستاهای در معرض آسیب حضور دارند.
سردار خادم سید الشهدا با بیان اینکه تیپ حضرت حجت(عج) در شهرستان های اهواز و حمیدیه برای امداد رسانی به سیل زدگان نیز بکارگرفته شده اند، یادآور شد: همچنین تیپ الحدید بعد از انجام وظیفه در منطقه شعیبیه شوشتر برای انجام عملیات مهندسی و امدادرسانی به شهر سوسنگرد منتقل شد.
این فرمانده ارشد نظامی کشور به راه اندازی بیمارستان صحرایی سپاه به منظور خدمات رسانی به مردم آسیب دیده اشاره کرد و گفت: علاوه بر این نیز 10 تیم درمانی روزانه از طریق بالگردها به مناطقی که جاده های ارتباطی آنها مسدود شده اعزام می شوند تا به درمان بیماران و افرادی که به خدمات بیمارستانی نیاز دارند امدادرسانی کنند.

*اولویت حفظ جان مردم است
وی همچنین بر حضور ماشین آلات مهندسی سپاه در تمام شهرهای درگیر با سیلاب خبر داد و به بکارگیری تعداد 200 قایق جهت خدمات رسانی در این مناطق اشاره کرد.
خادم سیدالشهدا تصریح کرد: تمام رده های قرارگاه در استان خوزستان از ابتدای آغاز بحران به حالت آماده باش درآمده اند و از آنجایی که حفظ جان مردم اولویت اصلی است تلاش می شود با تمام توان از تلفات جانی جلوگیری شود.
فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور: بعد از این مدیریت سیلاب مهمترین دستور کار و برنامه سپاه است.

*کنترل سیلاب در کانال سلمان
وی به آبگرفتگی مسیر پلیس راه قدیم اشاره کرد و ادامه داد: این مسیر به دلیل ورود سیلاب به کانال سلمان ایجاد شده و در تلاش هستیم با همکاری های بین بخشی آب به سمت کارون هدایت شود.
این فرمانده ارشد نظامی کشور خاطرنشان کرد: کنترل سیلاب در این مقطع از ایجاد مشکلات متعدد در پایین دست جلوگیری می کند.
بر اساس اعلام سازمان آب و برق خوزستان در 20 روز نخست فروردین ماه 9.7میلیارد متر مکعب سیلاب از طریق سدهای کرخه ، دز و گتوند وارد خوزستان شده است.
همچنین امروز معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن هشدار به شهروندان در اهواز اعلام کرد ممکن است بخش هایی از این شهر دچار سیلاب گرفتگی شود.
9931/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.