مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: دستور تخلیه ۵ منطقه در اهواز صرفا یک هشدار برای پیشگیری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیامرث حاجی‌زاده گفت: دستور تخلیه ۵ منطقه در اهواز که از سوی استاندار اعلام شده است صرفا یک هشدار بوده و برای این است که اگر احیانا آب وارد این مناطق شد پیش‌بینی لازم صورت گرفته باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه آب به هیچ یک از مناطق وارد نشده و با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده آب به مسیر اصلی خود بازمی‌گردد. البته به‌دلیل اینکه احتمال آبگرفتگی در این مناق وجود دارد پیش‌بینی تخلیه منازل نیز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان خاطرنشان کرد: ماشین‌های زیادی به کار گرفته شده و با تمهیداتی که اندیشیده شده کانال‌های ورودی از سمت کرخه و کارون در حال بهره‌برداری است همچنین زهکش نیشکر را آماده کردیم تا بتوانیم اوضاع را کنترل کنیم تا آب وارد شهر نشود البته باید آمادگی کامل را نیز داشته باشیم.

حاجی‌زاده با بیان اینکه به‌زعم کارشناسان بارش‌ها این سال در صد سال گذشته سابقه نداشته و ره‌آورد زیادی داشته، تصریح کرد:  آب زیادی وارد دشت‌ها و تالاب‌های مجاور شده و به دلیل افزایش دبی کارون کرخه و دز، آب خروجی سدها را کاهش دادیم و امیدواریم مشکلی پیش نیاید.

وی با اشاره به جمعیت مناطقی که دستور تخلیه آن توسط استاندار اعلام شده، خاطرنشان کرد: در این مناطق بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر ساکن هستند و این دستور تخلیه منازل صرفا یک هشدار به دلیل پیشگیری است. ما از مردم می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کنند. معبرها به سمت کارون و هورالعظیم باز شده و امیدواریم با این تمهیدات خطر رفع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.