آریاخاکی چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : پس از بارندگی های شدید بوجود آمده و وقوع سیلاب و به زیر آب رفتن بسیاری از تاسیسات آبرسانی روستایی، پمپاژ تاسیسات آب پاک مراونه دچار نقص فنی شد و پس از راه اندازی مجدد آبگیری این منطقه از کانال کوثر تامین می شود .
خاکی ادامه داد : آبرسانی دراین منطقه از طریق یک دستگاه الکتروپمپ و 300 متر خط انتقال روکار از محل کانال کوثر تا تاسیسات روستای مراونه انجام می گیرد که این اقدام باعث وارد مدار شدن تاسیسات این روستا و از سرگیری آبرسانی شده است .
آریاخاکی یادآور شد: تاسیسات آبرسانی روستایی مراونه ، 12 روستا را با یکهزارو 400 خانوار و جمعیتی بالغ بر هفت هزار نفر تحت پوشش دارد .
به گزارش ایرنا سیلاب های اسفند پارسال و فروردین امسال بیش از 120 میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آبفا روستایی خوزستان خسارت زد که به گفته مسئولین آبفاروستایی این خسارت ها بر خطوط انتقال آب، شبکه توزیع آب شرب، تصفیه خانه ها، الکتروپمپ ها، اسکله های آبگیر، تجهیزات برقی و جاده های دسترسی وارد شده است .
در سیلآب اخیر خوزستان تاکنون دستور تخلیه 234 روستای استان در حوضه های رودخانه کرخه، دز و کارون در فهرست روستاهای درمعرض خطر سیلاب داده شده است.
حدود 400هزار نفر از ساکنان شهرها و روستاهای دشت آزادگان ، شوش ، باوی ، دزفول ، شوشتر(شعیبیه)، هویزه ، حمیدیه ، خرمشهر ، اهواز(الهایی و اسماعیلیه) در معرض خطر سیلاب و آبگرفتگی هستند.
بر اساس اعلام سازمان آب و برق خوزستان در 20 روز نخست فروردین ماه 9.7میلیارد متر مکعب سیلاب از طریق سدهای کرخه ، دز و گتوند وارد خوزستان شده است.
7165/6002/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.