سعید حاجیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: سیلاب کارون با نفوذ به روستاهای خزعلیه، جعفری و البحاث خساراتی به مزارع کشاورزی در این روستاها وارد کرد ولی خطری ساکنان این روستاها را تهدید نمی کند.
وی افزود: با توجه به تقویت سیل بندها در روستاهای بخش مرکزی شادگان، سیلاب فقط وارد مزارع کشاورزی در سه روستای شادگان شده است.
فرماندار شادگان گفت: بخش مرکزی شادگان دارای 120 روستا است که با توجه به طغیان رودخانه کارون امکان نفوذ سیلاب به 80 درصد این روستاها وجود دارد.
حاجیان با اعلام نیاز ماشین آلات برای تقویت سیل بندها در شادگان افزود: ماشین آلات ما برای تقویت سیل بندها بسیار اندک است و به کمک از سایر نقاط نیاز داریم.
وی ادامه داد: در بخش دارخوین سه هکتار از زمین های نیشکر و در بخش مرکزی نیز پنج هکتار آسیب جدی دیده اند که پس از برآورد میزان خسارت، دولت این خسارت را به کشاورزان پرداخت خواهد کرد.
فرماندار شادگان گفت: در شهر دارخوین با اقدامات مناسبی که صورت گرفت تا امروز طغیان رودخانه کارون مدیریت شده ولی 12 روستای آن در معرض تهدید سیلاب هستند.
به گزارش ایرنا افزایش حجم آب (دبی) رودخانه کارون موجب آب گرفتگی برخی شهرها و روستاهای پایین دست این رودخانه در استان خوزستان شده است.
شهر دارخوین با جمعیتی بالغ بر 15 هزار نفر در بخش مرکزی شهرستان شادگان واقع است.
7104/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.