به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سپاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در گفت و گویی درباره آخرین اقدامات صورت‌گرفته توسط سپاه در مناطق سیل‌زده، افزود: بیش از 120 فروند شناور نیروی دریایی سپاه از بندرعباس و بوشهر با دستور فرمانده نیروی دریایی سپاه برای کمک به مناطق سیل‌زده خوزستان به این استان اعزام و دیروز هم بیمارستان صحرایی مجهز نیروی دریایی در خوزستان مستقر شد.
وی گفت:در ادامه تلاش‌هایی که سپاه برای کمک‌رسانی به مردم در جریان سیل اخیر داشت، اقدامات مهندسی برای ایجاد کانال‌ها، لایروبی اورژانسی رودخانه‌ها، احداث پل‌های موقت برای مناطقی که راه‌‌های ارتباطی‌شان قطع شده ادامه دارد.
وی یادآور شد: در استان های لرستان و خوزستان اقداماتی صورت گرفته که با فعالیت های انجام‌شده در گلستان متفاوت است. واحدهای مهندسی سپاه همچنان در بازگشایی راه‌های روستایی و احداث پل‌های موقت برای فراهم کردن بستر کمک‌رسانی در پلدختر و روستاهای اطراف آن‌ و نیز در خوزستان در حال فعالیت هستند.
سخنگوی سپاه ادامه داد:مدت یک هفته است که جانشین فرماندهی کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرمانده قرارگاه سازندگی سپاه در استان خوزستان مستقر هستند و تلاش می‌کنند تا با ایجاد کانال‌های انحرافی و برداشتن برخی از موانع و دژهایی که وجود دارد، آب را به‌سمت هورالعظیم هدایت کنند و همزمان در خصوص اسکان موقت،‌ تغذیه و انتقال مردم از مناطق سیلابی، مجموعه سپاه فعالیت‌های قابل توجهی داشته است.
سردار شریف با بیان اینکه پیام سردار سرلشکر قاسم سلیمانی تاثیر مهمی در برپایی موکب‌های مذهبی در مناطق سیل‌زده داشت، گفت: طبق جدیدترین گزارش‌ها بیش از 70 موکب در بخش‌های مختلف لرستان و خوزستان به ویژه در دشت آزادگان که مشکلات مردم بیشتر است برپا شده و به مردم خدمات ارایه می‌دهند.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بیش از 250 هزار پُرس غذای گرم در روز و شب در مناطق سیل‌زده توزیع می‌شوند؛ لذا پیام سردار سرلشکر سلیمانی در خصوص ایجاد موکب‌ها و نیز برپایی اردوگاه‌های راهیان نور با هدف اسکان مردم، موج جدیدی از امدادرسانی‌ را فراهم کرده و تاثیر مهمی در کاهش مشکلات مردم این مناطق داشته است.
به گزارش ایرنا، در پی بارش‌های اخیر، سیل به یک هزار و 889 شهر و روستا در 23 استان کشور هجوم آورد که با دستور رهبر معظم انقلاب، نیروهای مسلح نیز با تمام تجهیزات و نیروی انسانی برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان در این محل‌ها حاضر شدند.
سیام*9612**1336/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.