سرهنگ پاسدار عبدالعلی صفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در روستای سبحانیه دشت آزادگان افزود: پاسداری از انقلاب اسلامی تنها به پوشیدن لباس سبز نیست و ما با تمام توان در این بحران مانند سایر عرصه های جهادی در کنار مردم هستیم.
وی درخصوص اقدامات انجام شده برای جلوگیری از ورود سیلاب به روستاها اظهار داشت: تیپ زرهی حضرت حجت(ع) از روزهای ابتدایی ورود سیل به این منطقه با تمام ظرفیت خود پای کار آمده و اقدامات خوبی برای تغییر مسیر سیل و کمک به سیل زدگان انجام داده است.
وی افزود: همچنین شکافتن مسیرها وموانع در 20 نقطه این شهرستان باعث شد، بخش عمده ای از روستاهای دشت آزادگان تا حالا از خطر هجوم سیل در امان بمانند.
فرمانده تیپ زرهی حضرت حجت (ع) نیروی زمینی سپاه در خوزستان بیان کرد: ترمیم سیل بندها در مناطقی که در معرض سیل قرار داشتند و تخلیه و جابجایی منازل از جمله اقدامات مهم تیپ زرهی حضرت حجت (ع) بود.
سرهنگ پاسدار صفری تصریح کرد: تعداد زیادی از اهالی این مناطق به همراه اموال و احشام خود به اردوگاه های امن انتقال داده شدند و در برخی از مناطق نیز که راه زمینی برای انتقال افراد وجود نداشت از نفربرهای دوزیست برای جابجایی خانوارهای محاصره شده استفاده شد که هیچ گونه راه دسترسی به آنها نداشتیم.
وی ادامه داد: برخی از خانواده‌ها نیز تصمیمی برای تخلیه ندارند که در صدد خدمت رسانی به آن ها نیز هستیم.
فرمانده تیپ زرهی حضرت حجت (ع) نیروی زمینی سپاه در خوزستان گفت: درحال حاضر حدود 15 روستا هنوز تخلیه نشده و در معرض سیل قرار دارند که ممانعت برخی از مردم برای تخلیه روند امدادرسانی را کند کرده است.
وی افزود: درحال حاضر بیش از 800 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در روستاهای در معرض سیل دشت آزادگان مشغول به کار هستند و تا برطرف شدن کامل مشکلات مردم، در این منطقه حضور دارند.
سرهنگ پاسدار صفری پاسداری از انقلاب اسلامی را تنها به پوشیدن لباس سبز ندانست و گفت: ترامپ سپاه را به عنوان یک گروه تروریستی خوانده اما در این روزها مردم خود تشخیص دادند که چه کسی تروریست و حامی تروریسم و چه کسی درکنار مردم است.
در سیلاب اخیر در استان تاکنون 234 روستا در حوضه های رودخانه کرخه، دز و کارون در فهرست روستاهای درمعرض خطر سیلاب اعلام شده که تعدادی تخلیه شده یا در حال تخلیه هستند.
حدود 400هزار نفر از ساکنان شهرها و روستاهای دشت آزادگان ، شوش ، باوی ، دزفول ، شوشتر(شعیبیه)، هویزه ، حمیدیه ، خرمشهر ، اهواز(الهایی و اسماعیلیه) در معرض خطر سیلاب و آبگرفتگی هستند.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان 152 تیم برای امداد رسانی به سیل زدگان تشکیل شده ، 47 اردوگاه برای اسکان سیل زدگان در استان ایجاد شده و بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون 61هزار نفر در این اردوگاه ها اسکان داده شده اند.
بر اساس اعلام سازمان آب و برق خوزستان در 20 روز نخست فروردین ماه 9.7میلیارد متر مکعب سیلاب از طریق سدهای کرخه ، دز و گتوند وارد خوزستان شده است.
7152/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.