نماینده تام الاختیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خوزستان گفت: مقرری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در استان های سیل زده افزایش می یابد. همچنین مقرری بازنشستگان در این استانها نسبت به سایر مناطق سریع تر پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، احمد میدری در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در خوزستان اظهار کرد: به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای استان های در معرض سیل، معاونینی مشخص شدند که پس از حضور در استان های متاثر از سیلاب، به تهیه گزارش هایی جهت ارسال به مراجع ذی صلاح برای تصمیم گیری اقدام کنند.

وی افزود: در همین راستا و با وجود قریب به ۲۶ شرکت وابسته به سازمان تامین اجتماعی و صندوق کشوری در استان خوزستان به منظور تسهیل در امداد رسانی و ایجاد هماهنگی های لازم بین شرکت ها و سازمان های تابعه طی تشکیل جلسه ای، مقرر شد که کلیه امکانات مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت همکاری و کمک به مهار سیلاب به کار گرفته شود.

میدری ادامه داد: وزارت کار با استفاده از تمام ظرفیت مجموعه تحت اختیار خود امکاناتی از جمله، ماشین آلات سنگین و سبک، فضاهایی جهت اسکان اضطراری، آشپزخانه و گسیل نیروهای انسانی، داوطلب و ماهر برای ارائه خدمات بهتر به مردم خوزستان را در اختیار نیروهای هلال احمر و ستاد بحران قرار می دهد

وی در خصوص کارگرانی که واحدهای تولیدی آنها در اثر سیلاب آسیب دیده اند، گفت: پس از بررسی بازرسان سازمان تامین اجتماعی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح استان و شناسایی کارگران آسیب دیده و بیکار شده به دلیل وقوع سیلاب، بیمه بیکاری آنها در کمترین زمان ممکن برقرار می شود.

معاون معین وزیر کار در خوزستان در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی آسیب دیده از سیل تصریح کرد: به دستور وزیر کار، مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی استان هایی که در معرض آسیب سیل هستند سریع تر از دیگر استانها پرداخت خواهد شد.

میدری از اقداماتی برای تسهیل پرداخت وام از طریق بانک های توسعه تعاون و رفاه به صورت خاص برای استان های سیل زده خبر داد و عنوان کرد: پس از اینکه دستگاه های مربوطه مانند بنیاد مسکن واحدهای در معرض سیل و آسیب دیده را مشخص کردند، بانک های توسعه تعاون و رفاه آمادگی خود برای پرداخت وام در اسرع وقت را اعلام کرده اند.

نماینده تام الاختیار وزیر کار در خوزستان در خصوص مددجویان بهزیستی و کمیته امداد نیز خاطرنشان کرد: مقرری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد در مناطق سیل زده افزایش پیدا می کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در قانون برای کارگرانی که محل کار آنها آسیب دیده پیش بینی هایی صورت گرفته یا خیر؟ بیان کرد: شرایط برقراری بیمه بیکاری کارگران سیل زده در استان های لرستان، گلستان، مازندران و خوزستان تسهیل شده تا بتوانند هر چه سریعتر بیمه بیکاری خود را دریافت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.