مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از تشکیل کمیته بحران دراین بندر خبر داد و گفت: این اداره کل تمام امکانات و عوامل اجرایی خود را برای کمک به سیل‌زدگان بسیج کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، نورالله اسعدی اظهار کرد: از زمان شروع سیلاب در استان خوزستان اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با تشکیل کمیته بحران و همچنین مشارکت جدی در جلسات ستاد بحران شهرستان اقدامات موثری برای کمک به سیل زدگان به مورد اجرا گذاشت.

وی با اشاره به تامین و ارسال ماشین آلات سنگین برای احداث سیل بند در مناطق آسیب‌پذیر در حواشی رودخانه کارون، افزود: در این زمینه چهار دستگاه لودر و 6 دستگاه کمپرسی از یکی از شرکت‌های پیمانکار زیر مجموعه بندر از شروع سیلاب در اختیار ستاد بحران خرمشهر قرار داده شد و برای تمرکز بر امداد رسانی به مناطق سیلابی، فعالیت آن شرکت در بندر به حالت تعطیل درآمد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خاطرنشان کرد: برای کمک به روستاهای اطراف بندر خرمشهر و جلوگیری از نفوذ آب از اروند رود به نهرهای اطراف سیل بند و سد خاکی در محوطه اسکله خانیان، نهرهای دربند، دورقی و خین احداث شد که این موضوع از هرگونه ایجاد آبگرفتگی و خطر سیل در مناطق مختلف اطراف بندر جلوگیری کرد.

اسعدی از آماده به کاری تمام تجهیزات امدادی از جمله آمبولانس، تانکر، خودرو امداد و نجات خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای شروع سیلاب تمام تجهیزات امداد و نجات و آتش نشانی برای کمک به مناطق مختلف درگیر با سیلاب به حالت آماده باش کامل در آمده است و در طول ساعات شبانه‌روز آماده هرگونه امدادرسانی هستند.

وی ادامه داد: تاکنون دو دستگاه پمپ تخلیه آب 6 اینچی، سه دستگاه ژنراتور سیار برق، 8 دستگاه پمپ روبین و کفکش و 2 دستگاه پمپ پرتابل آتش‌نشانی برای کمک به مناطق دچار بحران از این اداره کل برای کمک به رفع مشکلات در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از اعلام آمادگی برای تهیه و تامین غذای روزانه برای بیش از 2000 نفر با مشارکت سازمان‌های دیگر خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته بوسیله یکی از پیمانکاران بندر آذوقه مورد نیاز برای مواکب مستقر در شهر حمیدیه جهت کمک به سیل زدگان در نظر گرفته شده که یک سرویس تامین و ارسال شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.