به گزارش به گزارش سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری سازمان و غذا و دارو دکتر مهدی پیرصالحی شامگاه دوشنبه در نشست کمیته بحران معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: نیازهای دارویی در منطقه را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش داده و پیش بینی می شود تمام کمک‌ها در اسرع وقت شناسایی و تامین شود.
وی در ادامه با تاکید بر نظارت‌های بیشتر بر آب و مواد غذایی سیل زدگان اسکان داده شده گفت: تانکر‌های مواد غذایی و آب آشامیدنی باید تایید اداره آب و فاضلاب و معاونت بهداشتی دانشگاه را داشته باشند تا شاهد شیوع بیماری‌های عفونی و واگیر در منطقه نباشیم.
پیر صالحی ادامه داد: در کشور و استان‌های سیل‌زده هیچ کمبود دارویی نداریم و مردم نگران کمبود دارو نباشند.
رییس سازمان غذا و دارو بیان کرد: با شرکت‌های تولید و توزیع داروی استان تهران به عنوان استان معین استان خوزستان هماهنگی‌های لازم انجام شده تا در صورت نیاز کمبودها برطرف شود.
وی گفت: در صورت ایجاد مشکل در حوزه تامین دارو موضوع از طریق منابع رسمی اطلاع داده می‌شود و مردم نسبت به شایعات توجهی نداشته باشند.
دکتر ایرج نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این نشست اظهار داشت: از همان لحظات اولیه سیل، تمامی مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان ها در خوزستان به صورت آماده باش درآمدند و نیروها در مناطق سیل زده حضور یافتند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: از ابتدای سیل با همکاری انجمن داروسازان استان خوزستان، بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان و هماهنگی کامل جمعیت هلال احمر خوزستان نسبت به جمع آوری کمک های مورد نیاز سیل زدگان اعم از دارو و لوازم بهداشتی گروه ویژه برای این مهم تشکیل دادیم.
حسین برزگر تاکید کرد: تیم تشکیل شده تا پایان سیل به صورت شبانه روزی و مستمر نسبت به امداد رسانی به مردم سیل زده اقدام خواهد کرد.
رییس سازمان غذا و دارو در سفر یک روزه به خوزستان علاوه بر برگزاری جلسه ای با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اهواز و بررسی وضعیت وضعیت دارو و ملزومات پزشکی برای کمک به سیل زدگان از نزدیک از کمپ های برپا شده سیل زدگان خوزستانی بازدید کرد.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان، 152 تیم برای امدادرسانی به سیل زدگان تشکیل و 47 اردوگاه برای اسکان تشکیل شده که 30 هزار و 400 نفر در آنها سکونت یافته اند.
در جریان سیل اخیر در خوزستان، دستور تخلیه 210 روستا و 6 شهر صادر شد.
3004/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.