به گزارش ایرنا خیرالله خادمی روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبر خوزستان افزود: در تلاش هستیم تا با قدامات انجام شده مسیر تردد ریلی و جاده ای مردم استان خوزستان را برقرار کنیم و مسیرهای مسدود شده باز شوند.
وی گفت: با توجه به افزایش دبی رودخانه های خوزستان جاده اهواز – اندیمشک – خرم آباد به عنوان یکی از مسیرهای اصلی استان دچار آبگرفتگی و انسداد شده است.
خادمی اظهار داشت: همچنین جاده ریلی محور جنوب در 20 کیلومتری اهواز واقع در منطقه بامدژ نیز مسدود است که به محض فروکش کردن سطح آب اقدام به رفع انسداد می کنیم.
وی با اشاره به فعالیت یکهزار و 50 دستگاه ماشین آلات سنگین برای ساخت و ترمیم سیل بندهای استان ادامه داد: همچنان در این بخش کمبود احساس می شود که امیدواریم استان های معین سریعتر یکصد و 20 دستگاه ماشین آلات سنگین مورد نیاز را به خوزستان ارسال کنند.
در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون، تاکنون دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 210 روستای خوزستان صادر شده و تا کنون 78 روستا را سیلاب گرفته است. به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند. بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر استان 152 تیم برای امداد رسانی به سیل زدگان تشکیل شده است. همچنین تاکنون 47 اردوگاه برای اسکان سیل زدگان در استان ایجاد شده است و 30 هزار و 400 نفر در این اردوگاه ها اسکان داده شده اند.
به دستور وزیر کشور چهار استان تهران، اصفهان، کرمان و فارس به عنوان استان های معین خوزستان در امر امداد رسانی به سیل زدگان انتخاب شده اند.
/6002/9887
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.