عبدالهاشم حسن نیا سه شنبه در گفت وگو با خبر نگار ایرنا اظهار داشت : 50 دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری از ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های هرمزگان، بوشهر، تهران، یزد، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس به مناطق سیل زده خوزستان اعزام شدند.
وی ادامه داد :علاوه بر به کارگیری ماشین آلات سنگین این استان ها ،تعداد 30 دستگاه ماشین آلات بخش خصوصی به مناطق سیل زده خوزستان اعزام خواهد شد.
معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خاطرنشان کرد : سیل باعث خرابی و خسارت به بیش از 250 دستگاه تاسیسات زیر بنایی در طول جاده های خوزستان شده است .
وی افزود : نیروهای راهداری مستقر در راه های خوزستان در طول شبانه روز برای بازگشایی مسیرها و اصلاح جاده ها و راه های شهری و روستایی در حال امداد رسانی هستند تا مشکلی برای تردد رانندگان بوجود نیاید.
حسن نیا با اشاره به تردد در محورهای استان و کشور گفت : رانندگان می توانند از طریق سامانه تلفن گویا 141 ، اپلیکیشن 141 ، سامانه پیامکی 1000141 و کانال تلگرامی ' راه ' اطلاعات مسیرهای تردد خود را جستجو و سفر ایمنی را آغاز کنند.
به گزارش ایرنا در خوزستان 18 هزار کیلومتر جاده و 56 محور ارتباطی اصلی و فرعی وجود دارد و کمتر از یک هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه در این استان وجود دارد و بیشتر جاده ها در آن دو طرفه است.
طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون در دو هفته اخیر بسیاری از مناطق استان خوزستان را درگیر سیل کرده است.
تاکنون دستور تخلیه 182 روستا و 7 شهر در استان خوزستان صادر شده است .
7165/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.