حسین عساکره دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:پخت غذای گرم برای مردم سیل زده پلدختر با مشارکت شهرهای امیدیه ،ماهشهر ،آغاجاری و آبادان با مدیریت ستاد مردمی خدمت رسانی آبادان در حال انجام است و وزانه چهار پرس غذای گرم برای سیل زدگان پلدختر تهیه می شود.
وی به اعزم 50 نفر متخصص و آشپز به مناطق سیلزده کشور به منظور پخت و نظارت بر تهیه غذا اشاره کرد و افزود:همچنین روزانه یک هزار پرس غذای گرم همراه با آب معدنی و لوازم بهداشتی و پوشاک توسط ایستگاه صلواتی 14 معصوم علیهم السلام در بین سیل زدگان روستای دریسیه دارخوین توزیع می شود.
عساکره به راه اندازی 2 پایگاه جمع آوری کمک های مردمی توسط ستاد مردمی خدمت رسانی مقابله با سیل آبادان اشاره کرد و بیان داشت: ستاد مردمی خدمت رسانی مقابله با خطرات احتمالی سیل و آبگرفتگی آبادان دارای هسته اصلی، پشتیبانی، نیروی انسانی، رسانه و ستاد مرکزی است و متشکل از نیروهای رزمنده هشت سال دفاع مقدس و نیروهای بسیج و خیرین است که باهماهنگی فرمانداری شهرهای سیل زده به مردم خدمت رسانی می کند.
در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون، تاکنون دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 180 روستای خوزستان صادر شده و تا کنون 78 روستا را سیلاب گرفته است. به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
جاده ترانزیتی شوش به اهواز امروز نیز مسدود است و مسیر اهواز- ملاثانی- شوشتر به عنوان جایگزین معرفی شده است.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان، 152 تیم برای امدادرسانی به سیل زدگان تشکیل و 47 اردوگاه برای اسکان تشکیل شده که 30 هزار و 400 نفر در آنها سکونت یافته اند.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.