به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از سایت سازمان آب و برق خوزستان حمیدرضا کشفی بیان کرد: برای مهار مشکل فاضلاب در چند نقطه اهواز از جمله کوی پردیس 2 پروژه اضطراری تعریف شده و طبق برنامه زمانبندی قرار است امروز عملیات اجرایی آن به اتمام برسد.
وی افزود: با اتمام این پروژه‌های اضطراری، عملیات بای‌پس انجام شده و مشکل پس‌زدگی فاضلاب مناطقی از شهر اهواز به‌ ویژه پردیس حل خواهد شد.
کشفی درخصوص تامین آب شهر اهواز گفت: گرچه کدورت آب شرب تامین شده از طرح غدیر مقداری بالاتر از حد معمول رفته، اما تاکنون در رابطه با تامین آب شرب این شهر خللی ایجاد نشده است.
وی ادامه داد: در ابتدای وقوع سیل در خوزستان تعداد یک‌هزار و 80 روستا با قطعی آب روبه رو بودند که با اقداماتی که انجام شد این تعداد اکنون به 170 روستا رسیده است.
کشفی یادآور شد: گوریه از توابع شوشتر تنها شهر بدون آب خوزستان بود که دیروز نسبت به تامین آب آن اقدام شد گرچه با پیشروی مستمر آب در مناطق مختلف روبه رو هستیم، اما فعالیت آبرسانی بدون هیچگونه مشکلی در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه آبرسانی به تمامی روستاها از طریق تانکر سیار، ثابت و آب بسته‌بندی صورت گرفته و آب شرب موردنیاز در دسترس مردم قرار می‌گیرد، بیان کرد: تامین و وصل آب حدود 60 روستای خوزستان در دستور کار است که به محض ترمیم جاده‌های دسترسی و رفع مشکل برق آن مناطق نسبت به برقراری انشعاب آب اقدام خواهیم کرد.
بنابراین گزارش، پس زدگی فاضلاب در برخی نقاط اهواز از جمله خیابان ادهم، لشکر آباد و کوی پردیس مردم را دچار مشکل کرده است.
از اوایل فروردین امسال با افزایش بارش باران دربالا دست و با رهاسازی آب از سد کرخه و دز و طغیان رودخانه های کارون، دز و کرخه بسیاری از مناطق خوزستان با خطر جدی سیلاب روبه رو شدند.
تاکنون 47 اردوگاه استقرار سیل زدگان در خوزستان توسط هلال احمر ایجاد شده و بالغ بر 30 هزار و 400 نفر در این اردوگاه ها اسکان داده شدند.
بر اساس اعلام هلال احمر خوزستان از چهارم فروردین امسال تاکنون در سیلاب خوزستان به 40 هزار و 57 نفر امدادرسانی شده است.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.