سیدمحمد مرعشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ابلاغ و اجرای توافقنامه بیمه بیکاری کارگران آسیب دیده از سیل اخیر خوزستان افزود:براساس این توافق نامه با معرفی افراد از سوی اداره های کار ، تعاون و رفاه اجتماعی به شعب تامین اجتماعی خوزستان و با در نظر گرفتن فهرست حق بیمه دی و یا بهمن سال ١٣٩٧ و یا گزارش بازرسی کارگاه های مناطق آسیب دیده از بحران سیل که مشمول قانون کار هستند ، در مدت یک روز مقرری بیمه بیکاری برقرار می شود.
وی گفت:این توافقنامه در پی حادثه جاری شدن سیل در برخی از شهرها و روستاهای خوزستان و خسارت های اجتماعی وارده به کارگاه ها صادر شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان افزود: کشاورزان بیمه شده که حدود 20هزار بهره بردار هستند نیز مشمول این توافقنامه قرار می گیرند.

** حقوق مستمری بگیران خوزستانی فردا به حساب آنان واریز می شود
مرعشی گفت: به دستور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، حقوق همه مستمری بگیران خوزستان سه شنبه 20 فروردین 1398 به حساب آنان واریز می شود.
وی با اشاره به اینکه این پرداختی شامل استان های سیل زده لرستان و گلستان نیز می شود افزود: طبق روال پرداختی مستمری بگیران تا 29 هر ماه انجام می شود ولی بنا به تاکید و دستور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی این پرداختی ها فردا به حساب همه مستمری بگیران سه استان یاد شده خارج از نوبت انجام می شود.

**مردم دشت آزادگان می توانند از خدمات تامین اجتماعی دیگر شهرهای استان بهره مند شوند
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان با اشاره به تعطیلی همه اداره های دولتی و عمومی در دشت آزادگان و دستور تخلیه این شهرستان که در معرض سیلاب قرار گرفته گفت:بیمه شدگان ، مستمری بگیران و کارفرمایان این شهرستان می توانند از خدمات تامین اجتماعی در دیگر شهرهای استان بهره مند شوند.
مرعشی با اشاره به احتمال طغیان رودخانه کرخه و خطر سیلاب برای شهرهای سوسنگرد ، حمیدیه ، رفیع ، ابوحمیظه ، بستان و کوت سید نعیم و تخلیه شهرهای یاد شده افزود:تامین اجتماعی خوزستان آمادگی دارد تا نسبت به ارایه خدمات این سازمان در دیگر شهرهای استان اقدام کند.
استاندار خوزستان روز شنبه 17 فروردین در پی گزارش هایی مبنی احتمال افزایش خروجی آب سد کرخه و احتمال طغیان رودخانه کرخه دستور تخلیه 6 شهر سوسنگرد ، حمیدیه ، بستان ، کوت سیدنعیم ، ابوحمیظه و رفیع را صادر کرد.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان 152 تیم برای امداد رسانی به سیل زدگان تشکیل شده است ضمن آنکه تاکنون 47 اردوگاه برای اسکان سیل زدگان در استان ایجاد شده است و 30 هزار و 400 نفر در این اردوگاه ها اسکان داده شده اند.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.