سرهنگ رضا دولتشاهی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اینکه جاده ترانزیتی شوش - اهواز از روز شنبه دچار آبگرفتگی شد ولی از یکشنبه (دیروز) به طور کامل بسته شد از رانندگان خواست از این مسیر خطرآفرین تردد نکنند.
وی در ادامه افزود: بخش هایی از خط رفت اتوبان اهواز - آبادان باز است ولی خط برگشت آبادان - اهواز به علت آبگرفتگی بسته است.
رئیس پلیس راه خوزستان در ادامه افزود:برخی رانندگان عبوری با وجود اعلام مسدود بودن مسیرها ، اصرار دارند به حرکت خود ادامه دهند که در این صورت برای متخلفان و کسانی که از فرمان پلیس تخطی کنند اعمال قانون خواهد شد.
سرهنگ دولتشاهی تاکید کرد: تا زمانی که مسیرهای در معرض سیلاب به وضعیت ایمن و پایداری نرسند ، پلیس از تردد خودروها جلوگیری می کند.
وی گفت: بجز این 2 مسیر بقیه راههای شریانی و اصلی استان خوزستان باز هستند و تردد در آنان جریان دارد.
به گزارش ایرنا بخش هایی از مناطق شمالی اهواز یعنی در حوزه پلیس راه قدیم ، شهرک صنعتی شماره 2 و کیانشهر به سمت سه راه خرمشهر از نخستین ساعات بامداد روز دوشنبه با سریز آب سد تنظیمی کرخه در حمیدیه و انتقال از کانال سلمان و چمران دچار آبگرفتگی شدند.
با این حال جمال عالمی نیسی فرماندار اهواز گفته با وجود آنکه ، این کلانشهر با سیلاب 2 رودخانه کرخه و کارون تهدید می شود و خطری جدی در کمین شهروندان نیست.در این راستا برای حفظ جان شهروندان محدودیت هایی از سوی راهنمایی و رانندگی در پل روگذر کیانشهر برقرار شده است.
فرماندار اهواز از شهروندان اهوازی خواست به شایعاتی که در فضای مجازی منتشر می شود اعتنایی نکنند و اخبار موثق را از رسانه های ملی و خبرگزاری های معتبر دریافت کنند.
به گزارش ایرنا سیلاب مهیب و طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون سبب آبگرفتگی مناطق وسیعی از شهرهای دشت آزادگان ، شوش ، شوشتر(شعیبیه) ، حمیدیه ، بستان و بخش های الهایی و اسماعیلیه اهواز شده است.
بیش از 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شمال ، مرکز ، غرب و جنوب خوزستان دچار آبگرفتگی شده است و بیش از 400هزار نفر در معرض سیلاب طغیانگر قرار گرفته اند.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان 152 تیم برای امداد رسانی به سیل زدگان تشکیل شده است. همچنین تاکنون 47 اردوگاه برای اسکان سیل زدگان در استان ایجاد شده است و 30 هزار و 400 نفر در این اردوگاه ها اسکان داده شده اند.
6065/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.