یعقوب کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار دستگاه ماشین آلات سنگین با استقرار در محل سیل بند زاویه های دزفول در کنار ماشین آلات سنگین سایر دستگاه های اجرایی به صورت شبانه روزی در حال تقویت و ترمیم این سیل بندها هستند.
وی با اشاره به توان تخصصی کارشناسان شرکت بهره برداری شمال خوزستان اظهار داشت: مدیریت بحران و نظرات کارشناسی متخصصان شبکه های آبیاری شمال خوزستان در خدمت مدیریت سیلاب این منطقه قرار گرفته است.
کرمی به استقرار شبانه روزی سه دستگاه بیل مکانیکی در حوزه روستاهای سیل زده شهرستان شوش دانیال اشاره کرد و افزود: مشاهدات میدانی نشان می دهد خدمات عملیاتی و ستادی شرکت در ترمیم سیل بند مناطق روستایی بخش مرکزی شهرستان شوش شامل خشان، خلف مسلم، جوی مجید و احمد مولا نقش بسزایی در جلوگیری از ورود آب به مزارع و مناطق مسکونی داشته است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان تاکید کرد: ترمیم سیل بند محدوده بقعه متبرکه 'شچاغ' قدمگاه منسوب به امام حسن مجتبی (ع) در روستای چعب شهرستان شوش از جمله اقدامات مدیریت سیلاب در بخش مرکزی این شهرستان بوده است.
به گفته وی در روزهای اخیر عملیات لایروبی و انحراف آب برای هدایت جریان سیلابی رودخانه فصلی بالارود نیز با استفاده از ماشین آلات سنگین شرکت انجام شده است.
ستاد مدیریت بحران شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان از ابتدای وقوع سیلاب ضمن همکاری با ستاد مدیریت بحران شهرستان های دزفول، شوش و اندیمشک و با هماهنگی سازمان آب وبرق خوزستان توانسته است در کنترل سیلاب، نقش آفرین باشد.
شدت فعالیت در ترمیم سیل بند منطقه زاویه حمودی دزفول به نحوی بود که بر اثر افزایش آب در این نقطه، مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان و 2 تن از اهالی این منطقه طعمه امواج خروشان آب شدند که با کمک مردم از مرگ حتمی نجات یافتند.
به گزارش ایرنا بارش شدید باران در بالادست سدهای خوزستان باعث افزایش قابل توجه آورد سدها شد. بعد از این افزایش آورد دبی خروجی سدها برای کنترل سیلاب افزایش یافت.
دبی خروجی سد کرخه از 2 هزار مترمکعب و دبی خروجی سد دز از سه هزار مترمکعب بر ثانیه فراتر رفت که این موضوع باعث آبگرفتگی زمین های کشاورزی و روستاهای حاشیه رودخانه های دز و کرخه شد.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.