علی خدادادی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: 2 هزار و 79 نفر در روستاهای استان که در محاصره سیلاب هستند به مناطق امن و محل های استقرار سیل زدگان منتقل شدند.
وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان 152 تیم برای امداد رسانی به سیل زدگان به کار گرفته است ادامه داد: تاکنون 47 اردوگاه برای اسکان سیل زدگان در استان ایجاد شده است و 30 هزار و 400 نفر در این اردوگاه ها اسکان داده شده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: اردوگاه های اسکان در مناطق باوی ، شوشتر، اهواز، الهایی، شوش، دشت آزادگان، هویزه، شادگان، کارون، بستان و حمیدیه استان برپا شده اند.
خدادادی ادامه داد: 24 دستگاه آمبولانس، 72 خودروی پشتیبانی، 15 خودروی سواری، 11دستگاه کامیون، چهار فروند بالگرد و 9 فروند قایق برای امدادرسانی به کار گرفته شده اند.
وی گفت: دراین مدت چهار هزار و 359 دستگاه چادر امدادی، هفت هزار و 933 تخته پتو، 44 هزار بطری آب، چهار هزار گونی، لوازم بهداشتی و مواد غذایی در بین سیل زدگان توزیع شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: بر اساس اطلاعات موجود شهرستان های بهبهان، لالی، گتوند، ایذه، شوشتر، باغملک، آبادان، شادگان، هویزه، رامهرمز، اندیمشک، اندیکا، باوی، مسجدسلیمان، دزفول، شوش، اهواز، دشت آزادگان و کارون به شدت متاثر از سیلاب هستند.
افزایش بارشها از اول فروردین در کشور و افزایش آورد آب از استانهای بالادست به پشت سدهای خوزستان و در نتیجه رهاسازی آب از سد کرخه و دز باعث طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون و جاری شدن سیلاب در مناطق پایین دست استان شده است.
بر همین اساس ستاد هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان تاکنون دستور تخلیه 182 روستا و 6 شهر در استان را صادر کرده است .

7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.