شاهین هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سیلاب کرخه با تلاش های جهادی و شبانه روزی مردم منطقه و دستگاه های اجرایی هنوز وارد این شهر نشده است افزود: وضعیت این شهر پایدار است و همه تلاش ها برای جلوگیری از ورود آب و آبگرفتگی متمرکز شده است.
وی بیان کرد: تعداد زیادی از زنان، کودکان و افراد مسن میانسال شهر حمیدیه به اردوگاه های اسکان موقت انتقال یافته اند و جمعی زیادی از جوانان منطقه نیز همچنان پای کار هستند و با تلاش های مثال زدنی اجازه نمی دهند آب بر آنان غلبه کند.
استاندار خوزستان روز شنبه از ساکنان شهرهای 6 شهر سوسنگرد ، رفیع ، بستان ، کوت سید نعیم ، ابوحمیظه و حمیدیه خواست برای در امان ماندن از خطر سیلاب مهیب ، شهر و کاشانه خود را ترک کنند.
فرماندار حمیدیه افزود: اردوگاه های شهید غلامی، شهید فرجوانی، ثامن الائمه و جوادالائمه برای اسکان موقت اهالی شهر حمیدیه تعیین شده اند.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان حمیدیه همچنین در خصوص تعداد روستاهای تخلیه شده بیان داشت: تاکنون 16 روستای حاشیه رودخانه کرخه و در معرض خطر سیلاب تخلیه شده است.

** کمبود ماشین آلات
فرماندار شهرستان حمیدیه گفت: کمبود ماشین آلات مکانیکی و سنگین برای تحکیم بخشی سیل بندها و نقاطی که با خطر شکستگی رو به رو هستند مهمترین چالش مدیریت بحران این شهرستان است.
هاشمی افزود: اقلامی مانند پتو ، چادر ، آب معدنی و بسته بندی مورد نیاز مردم ساکن در مناطق امن می باشد ولی امکانات مناسبی در اردوگاه های موقت اسکان تدارک دیده شده و مواکب اربعین حسینی نیز مشغول خدمت رسانی هستند.
شهرستان 60هزار نفری حمیدیه در 25کیلومتری غرب اهواز واقع شده است.
تاکنون 184 روستای استان در حوضه های رودخانه کرخه، دز و کارون در فهرست روستاهای درمعرض خطر سیلاب اعلام شده که تعدادی زیادی از تخلیه شده یا در حال تخلیه هستند.
حدود 400هزار نفر از ساکنان شهرها و روستاهای دشت آزادگان ، شوش ، باوی ، دزفول ، شوشتر(شعیبیه)، هویزه ، حمیدیه ، خرمشهر ، اهواز(الهایی و اسماعیلیه) در معرض خطر سیلاب و آبگرفتگی هستند.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان 152 تیم برای امداد رسانی به سیل زدگان تشکیل شده است. همچنین تاکنون 47 اردوگاه برای اسکان سیل زدگان در استان ایجاد شده است و 30 هزار و 400 نفر در این اردوگاه ها اسکان داده شده اند.

6065/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.