به گزارش ایرنا سیدزین العابدین موسوی یکشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران آبادان اظهار داشت:عملیاتی اجرایی این سیل بند به وسیله ١٠٠ دستگاه کمپرسی، ٢٠ دستگاه لودر و ١٥ بیل مکانیکی همچنین ٢٠٠ نفر عوامل اجرایی در مسیر تنگه ١ و ٢ و ٣ آغاز شد.
وی به نظارت چهار کارشناس مهندسی عمران به عنوان نظر فنی احداث سیل بند بهشمیر اشاره کرد و افزود:مجری عملیات، قرارگاه مشترک فرمانداری و ناحیه مقاومت بسیج آبادان است.
موسوی اولویت قرارداشتن احداث سیل بند در حاشیه شمالی جاده قفاص حد فاصل میدان ثامن الائمه به قفاص برای جلوگیری از نفوذ آب از بدنه شمالی بهمنشیر را مورد تاکید قرار داد و افزود:با احداث سیل بند باید مانع نفوذ آب از بدنه شمالی رودخانه بهمنشیر شد تا رودخانه از سیستم کنترلی فعلی خارج نشود.
وی گفت:کار عکسبرداری و فیلم با دستگاه هلی شات بر فراز بهمنشیر از سد منیخ تا دهانه خلیج فارس توسط سپاه پاسداران آبادان برای اطلاع دقیق از شکستگی های احتمالی انجام و در اختیار ستاد بحران قرار می گیرد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان به رصد لحظه به لحظه آمار دبی سیل توسط مراجع رسمی اشاره کرد و افزود:برای مقابله با تهدیدات احتمالی سیل آب آماده ایم و ده ها کیلومتر سد خاکی اخیرا اطراف آبادان احداث شده است.
وی هشدار داد گفت: اقدام خارج از تصمیم مدیریت بحران شهرستان توسط هر دستگاه قابل قبول نبوده و کار ستاد را مختل می کند لذا برای مکان های که نیاز به ایجاد سیل بند دارند باید با ستاد مدیریت بحران فرمانداری هماهنگی شود. همه دستگاه ها تابع نظر شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان باشند.
موسوی از استاندار خوزستان بدلیل جلوگیری از شکستن سد منیخ به بهمنشیر تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت:سخنگوی شورای مدیریت بحران شخص فرماندار است و هیچیک از مدیران دستگاه های اجرایی به هیچ وجه حق مصاحبه در خصوص اخبار سیل و اعلام وضعیت بحرانی و ایجاد نگرانی برای شهروندان ندارند.
وی در ادامه تاکید کرد:بدون شک مدیران کم کار و بی خیال دستگاهها اجرایی که کمکی به ستاد بحران نمی کنند مواخذه خواهند شد.
فرماندار ویژه آبادان به احداث چهار پل نهر ابتر، حاج محمد، عوفی و ناهی با هسته لوله های فلزی ١٢ متری پل بعثت و سازه خاکی و شمع کوبی لوله های فلزی در دوطرف برای استحکام و بدنه قطعات پیش ساخته بتنی در اروندکنار اشاره کرد و افزود:این پل ها در مدت زمان ٢٦٥ ساعت تلاش شبانه روزی و مستمر قرارگاه مشترک دولت و سپاه تکمیل و آماده بهره برداری شد.
وی ضمن تاکید بر استفاده شهروندان آبادان از آب معدنی و آب تسویه کامل افزود: دانشگاه علوم پزشکی آبادان نظارت و کنترل بیشتری بر کیفیت آب شهرستان داشته باشد.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.