به گزارش ایرنا نوراله اسعدی روز دوشنبه افزود: امسال نیز با برنامه‌ریزی مناسب زمینه فعالیت بیش از پیش گردشگری دریایی برای میهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور در بندر خرمشهر فراهم شد.
وی با بیان اینکه نوروز امسال برای نخستین بار گشت دریایی ویژه کاروان‌های راهیان نور در بندر خرمشهر راه‌اندازی شد افزود: میهمانان نوروزی با حضور در بندر خرمشهر، از جاذبه‌های گردشگری رودخانه‌های کارون و اروند دیدن کردند.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه تعداد شناورها یی که نوروز 98 به مردم خدمات ارایه کردند را 11 فروند شناور شامل کشتی مسافری،موتور لنج و 200 فروند قایق موتوری عنوان کرد و افزود:امسال با وجود اینکه در برخی روزها به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی ممنوعیت تردد شناورها اعلام شد گردشگری آبی در اروندرود و کارون با استفاده از قایق های تفریحی، شناورهای مسافری و لنج مورد استقبال مسافران قرار گرفت.
اسعدی گفت: در بازه زمانی 25 اسفندماه 97 تا پایان تعطیلات نوروزی بالغ بر 130 هزار نفر نیز در قالب کاروان های راهیان نور و میهمانان نوروزی از مجموعه بندر خرمشهر دیدن کردند.
وی ساختمان قدیمی بندرخرمشهر، جاذبه‌های دریایی، اسکله ها و تجهیزات دریایی و بندری، پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس و محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون را از اماکن مورد بازدید میهمانان نوروزی در بندرخرمشهر عنوان کرد.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین از حضور تیم تجسس و نجات دریایی و گشت یگان حفاظت بندر خرمشهر طی برنامه‌های گردشگری دریایی امسال خبر داد و اظهار داشت: بر اساس تمهیدات صورت گرفته و رعایت نکات ایمنی و دریایی در سواحل کارون و اروند و رعایت آن از سوی مسافران نوروزی و توزیع جلیقه نجات، هیچ حادثه دریایی حادی در حوزه استحفاظی این اداره کل رخ نداد.
وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز روزانه 520 صندلی سفر استاندارد شناورهای تفریحی که از سازمان بنادر و دریانوردی مجوز داشتند در زمینه گردشگری آبی مسافران فعالیت داشتند.
شهرهای آبادان و خرمشهر در ایام تعطیلات نوروز امسال میزبان حدود 2 میلیون مسافر ، گردشگر و کاروان راهیان نور از سراسر کشور بودند.
گردشگری آبی از جاذبه های سفر به آبادان و خرمشهر می باشد که مورد استقبال مسافران قرار گرفته و هر سال رو به گسترش است.
6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.