نماینده خوزستان در شورای‌عالی استان‌ها گفت: مردم شهرهای سوسنگرد، باوی و حمیدیه توسط نیروهای امدادی در حال جابجایی هستند.

سید محسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: نیروی ارگان‌های سپاه، ارتش و بسیج وارد عمل شده و افراد مسن و کودکان را با 30 دستگاه اتوبوس از سوی شهرداری اهواز به سمت اهواز در مکان‌هایی مانند مدارس، سالن‌های ورزشی، مساجد و چندین پادگان اطراف سوسنگرد و حمیدیه را برای اسکان این مردم اختصاص داده اند که مدام اسکان داده می‌شوند.

وی افزود: جوان‌های این شهرستان‌ها در حال تقویت سیل بندها در مسیر رودخانه کارون هستند و شب گذشته نیز سپاه در اقدامی شرکت نفت سمت هورالعظیم را در چند نقطه به‌دلیل خطر جدی آب که وجود داشت منفجر کرد و آب را در آن منطقه تخلیه کردند.

موسوی ادامه داد: چهار شب گذشته نیز دژ شهید باکری را شکستند که در آنجا نیز طغیان آب فروکش کرد و کنترل شد ولی خروجی سد کرخه بسیار زیاد است و لحظه به لحظه آب بالا می‌آید.

نماینده خوزستان در شورای‌عالی استان‌ها تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای ارتش، سپاه، شرکت نفت و ملی حفاری و شهرداری‌ها همگی در این شهرستان‌ها مشغول جابجایی افراد و تقویت سیل بندها هستند ولی خطر در این مناطق جدی بوده و طی روزهای آینده جدی‌تر خواهد شد و مردم باید با مسئولان و نیروهای امدادی همکاری کنند و هرچه زودتر این شهرها را تخلیه کنند.

وی افزود: اگر مدیران بحران و کارشناسان مربوطه آب سد کرخه و دز را مدیریت نمی‌کردند فاجعه انسانی اصلا قابل تصور نبود و درست است الان بالای صد هزار هکتار زمین کشاورزی زیر آب رفت و اگر این اقدام صورت نمی‌گرفت الان بسیاری از شهرها زیر آب رفته و فاجعه انسانی رخ می‌داد.

موسوی عنوان کرد: طی چند روز گذشته هم دریاچه‌های سد را تخلیه کردند به شکلی که سیلاب‌های آتی را جبران کرده و هم اینکه خروجی تنظیم شده است و خروجی سدها تنظیم شده و رودخانه کارون و کرخه روزی 20 سایت افزایش آب دارد که هم‌اکنون به نقطه بحرانی رسیده است.

وی ادامه داد: شب گذشته نیروهای سپاه این آب را  به سمت مرز، تالاب و سمت مزارع نیشکر در خوزستان رهاسازی کرد که این موضوع تا حدودی از بحران پیشگیری کرده ولی دبی آب نباید زیاد شود و اگر خروجی بیش از اینها باشد سیل‌بندها نمی‌توانند جوابگوی این حجم آب باشند.

نماینده خوزستان در شورای‌عالی استان‌ها در پایان اضافه کرد: هم‌اکنون در شمال شهرستان‌اهواز روبه‌روی نیروگاه مدحج‌زرگان و جنوب این شهرستان به سمت شهرک پیام بیمارستان سپاه شهید بغایی این‌ها به شدت تحت خطر هستند و سیل‌بندها را در این مناطق لحظه به لحظه چک می‌کنند ولی آب احظه به لحظه در حال بالا آمدن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.