حمید قویدل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: این شمار بانوی امدادگر به منظور ارایه خدمات حمایتی و امدادی به زنان آسیب دیده و کودکان مصدوم در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده سیل و آبگرفتگی اخیر در شهرستان های خوزستان فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: از آنجا که زنان جزیی از گروه های آسیب پذیر در حوادث غیر مترقبه هستند که به دلیل ویژگی جسمی خاص خود باید از کمک های ویژه در این گونه حوادث برخوردار شوند، این بانوان امدادگر با توجه به ویژگی های زنان و کودکان در کنار سایر امدادگران و نجاتگران در اردوگاه های اسکان اضطراری و موقت هلال احمر در خوزستان حضور دارند.
نماینده سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سیل خوزستان توضیح داد:بخش زیادی از مصایب متعدد حوادث و سوانح به وقوع پیوسته در کشور در لحظات نخست گریبانگیر زنان و کودکان است و این بانوان امدادگر با حضور خود در اردوگاه های اسکان اضطراری و موقت به ارایه مراقبت از زنان و دختران جوان، مادران باردار، کمک به انجام زایمان بهداشتی و ارایه خدمات تخصصی امداد و نجات، مراقبت پس از حادثه، مراقبت از نوزادان آسیب دیده می پردازند.
قویدل اضافه کرد: کمک های ارایه شده از سوی این بانوان امدادگر به زنان و کودکان مناطق سیل زده خوزستان به صورتی ارایه می شود که تبعات ناشی از استرس و حوادث را در این گروه های آسیب پذیر کاهش دهد.
به گزارش ایرنا بارش شدید باران در بالادست سدهای استان خوزستان باعث افزایش قابل توجه آورد این سدها شده که پس از این افزایش آورد، خروجی سدها برای کنترل سیلاب افزایش یافته است.
خروجی سد کرخه از 2 هزار مترمکعب و دبی خروجی سد دز از سه هزار مترمکعب بر ثانیه فراتر رفته که این موضوع باعث آبگرفتگی زمین های کشاورزی و روستاهای حاشیه رودخانه های دز و کرخه شده است.
اجتمام**7029*1193/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.