جمال عالمی نیسی یکشنبه در گفت وگو با اهواز اظهار داشت: شبکه فاضلاب شهر اهواز به صورت ثقلی کار می کند به همین دلیل با بالا آمدن آب در کارون، فاضلاب شهر که به رودخانه تخلیه می شد، دچار پس زدگی شده است.
وی افزود: در حال حاضر با استقرار ایستگاه های سیار، فاضلاب دوباره به رودخانه پمپاژ می شود، اما با این حال فاضلاب در بسیاری از مناطق اهواز سرریز کرده است.
عالمی نیسی دبی رودخانه کارون در اهواز را امروز سه هزار مترمکعب درثانیه عنوان کرد و گفت: با توجه به کاهش 500 مترمکعبی دبی سد دز، پیش بینی می شود امروز بیشترین فشار به شهر وارد می شود و بعد از این آب شروع به فروکش می کند.

*روستاهای اهواز در خطر سیل
فرماندار اهواز همچنین گفت: به دلیل شکستن سیل بند روستای ملیحان در بخش اسماعیلیه، سیلاب به این روستا نفوذ کرده و تخلیه شده است.
وی با اشاره به اخطار تخلیه برای 14 روستای بخش مرکزی اهواز، افزود: در جاده تصفیه شکر (دهستان الهایی بخش مرکزی) نیز سیل بند میان روستاهای گبیر یک و 2 شکسته که به دنبال آن روستاها در حال تخلیه است.
عالمی نیسی تصریح کرد: شهر الهایی در محاصره سیلاب است و دیروز جاده اهواز- اندیمشک دچار آبگرفتگی شد.
وی با اشاره به اسکان حدود 2 هزار نفر در اردوگاه های هلال احمر گفت: در محل هایی که دچار سیلاب شده اند از جمله در شهر الهایی، مسیر تصفیه شکر، مرکز کاروان های راهیان نور و مزرعه نیشکر دهخدا کمپ هایی راه اندازی شده اما اغلب اهالی روستاها از سکونت در اردوگاه استقبال نکرده و به منزل بستگان خود رفتند.
عالمی نیسی تاکید کرد: سیل بندهای شهر اهواز با تلاش شبانه روزی تقویت شده و تا کنون مشکلی نداشته است، در صورت شکستن سیل بندها اهواز دچار آبگرفتگی می شود.
کریمی مدیر عامل شرکت آبفا اهواز به دلیل ناتوانی چند روز گذشته در مهار فاضلاب های کلانشهر اهواز از سوی مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور برکنار و حقیقی پور مدیر عامل شرکت آبفای استان خوزستان با حفظ سمت به عنوان سرپرست شرکت آب و فاضلاب اهواز منصوب شد.
در پی طغیان رودخانه های دز و کرخه، دستور تخلیه بیش از 180 روستا و 6 شهر در خوزستان صادر شده است. استاندار خوزستان از 11 فروردین حالت فوق العاده در استان اعلام کرده است.
به گفته رحمانی فضلی وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیل هستند.
تا کنون تعدادی از روستاهای شوش، اهواز، شوشتر، کارون و حمیدیه به زیر آب رفته و شهرستان های دشت آزادگان، هویزه و باوی نیز در معرض سیلاب هستند.

9754/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.