مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به خسارات ناشی از سیل اخیر خوزستان و افزایش دبی رودخانه ها، گفت: شش هزار هکتار از مزارع کشت و صنعت امام خمینی (ره)، بیش از ۱۲۰۰ هکتار از مزارع کشت و صنعت نیشکر دهخدا و ۲۱۰۰ هکتار از مزارع کشت و صنعت سلمان فارسی با طغیان رودخانه ها دچار آبگرفتگی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمود شمیلی در سومین جلسه مدیریت بحران و شورای تامین استان که به ریاست رئیس دادگستری  خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: سیلاب بخش های زیادی از مزارع نیشکر را به زیر آب برده و خسارت های فراوانی بر جای گذاشته و با ادامه پیشروی، وضعیت کارخانه ها و انبارهای شکر نیز در معرض آبگرفتگی است.

وی گفت: تاکنون و با تلاش شبانه روزی نیروهای شرکت کشت و صنعت های تابعه توسعه نیشکر از ورود آب به تاسیسات و انبارهای شکر جلوگیری به عمل آمده، اما به مزارع نیشکر خسارت های زیادی وارد شده است.  

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به فعالیت شبانه روز شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به منظور کاهش خسارت های سیل به مناطق پیرامونی، گفت: خسارت به بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع نیشکر در حالی ست که این شرکت از همان ابتدای تشکیل ستاد مدیریت بحران و هشدار سیل، همه امکانات و نیروهای خود را به منظور خدمات رسانی و امداد رسانی به مناطق مختلف بسیج کرد.

شمیلی ادامه داد: ۷۵ دستگاه ماشین آلات مختلف سنگین جهت امداد رسانی به ۵۴ روستا از  مناطق شعیبیه شوشتر تا روستاهای حومه خرمشهر به صورت شبانه روزی مشغول کار هستند و تعداد ۳۰ دستگاه تریلی کفی نیز جهت جابجایی خانوارهای در معرض خطر سیل به نقاط امن، اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: جاده سازی در مناطق سیل زده، ترمیم سیل بندها، خاکریزی، دایک های حفاظتی برای روستاها، آبرسانی به روستاها ، تأمین غذای کمیته های بحران شهرستان شادگان و کارون و سوخت رسانی به کلیه ماشین آلات فعال در عملیات مهار سیلاب بخشی از خدماتی است که از سوی شرکت کشت و صنعت ها به منظور کاهش خسارات ناشی از سیل انجام می شود.

شمیلی اسکان ساکنان مناطق سیل زده در کشت و صنعت ها را از دیگر اقدامات این شرکت در سیل اخیر برشمرد و گفت:  تاکنون ۵۰۰ خانوار سیل زده در کشت و صنعت امام خمینی (ره)، ۱۰۰ خانوار در کشت و صنعت نیشکر دهخدا، ۸۰۰ نفر در کشت و صنعت فارابی، ۴۰۰ نفر در کشت و صنعت دعبل خزاعی اسکان داده شده و تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای آنان فراهم شده است.

لازم به ذکر استش، بیش از  ۱۰۰۰ هکتار از زمین های کشت و صنعت امام خمینی و کشت و صنعت نیشکر دهخدا، جهت چرای دام به روستاییان سیل زده اختصاص پیدا کرده و علوفه دام های تعدادی از روستاهای شعیبیه و مناطق سیل زده نیز از سوی این کشت و صنعت ها تامین می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.