به گزارش ایرنا از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، حمیدرضا لشکری افزود: کد ارتفاعی اعلام شده برای احداث جاده ساحلی بر مبنای تراز سیلابی دوره بازگشت 200 ساله از تراز سطح آب ایمن شهری با دبی چهار هزار و 300 مترمکعب بر ثانیه بوده که رعایت نشده است و امروز باعث ایجاد مشکلاتی در شهر اهواز شده است.
وی همچنین، ساخت و سازهای موجود در بستر رودخانه کارون در مقطع اهواز را فاقد مجوزهای لازم دانست.
لشکری بیان کرد: براساس تبصره 3 ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب، هرگونه ایجاد اعیانی در بستر رودخانه بدون مجوز از وزارت نیرو ممنوع است.
وی اضافه کرد: همه ساخت و سازهای موجود در بستر رودخانه کارون در مقطع اهواز که توسط ارگان های مختلف احداث شده اند، فاقد مجوز از سازمان آب و برق خوزستان است.
لشکری ادامه داد: پیگیری قانونی برای تخریب این ساختمان ها صورت گرفته و تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به انجام مطالعات لایروبی رودخانه های خوزستان گفت: سازمان آب و برق مطالعات لایروبی رودخانه های این استان را انجام داده اما به دلیل نبود تامین اعتبار مالی و نقدینگی لازم، تنها بخشی از لایروبی رودخانه ها آن هم بر مبنای اولویت صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش، دبی رودخانه کارون در مقطع اهواز در ساعت 11 امروز به سه هزار مترمکعب برثانیه افزایش یافته است.
در پی افزایش خروجی سدهای دز و گتوند، جریان کارون در اهواز افزایش چشمگیری داشته، این در حالیست که در سال های گذشته به طور متوسط دبی در این مقطع در حدود 200 مترمکعب درثانیه بوده است.
به گفته فرماندار اهواز، نگرانی از بابت افزایش دبی کارون در اهواز وجود ندارد و تنها جاده ها و پارک های ساحلی اهواز دچار آبگرفتگی می شوند.
9754/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.