سرهنگ دوم پاسدار هادی عبودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص آخرین اقدامات در زمینه مهار سیلاب در مناطق مختلف شهرستان باوی اظهار داشت: سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) ازهشتم فرودین ماه همزمان با تشکیل ستاد بحران دراین شهرستان فعالیت خود را به منظور خدمت رسانی به سیل زدگان آغاز کرد.
وی افزود: گروه های جهادی حوزه مقاومت در مناطق ملاثانی، ویس، شیبان و دهستان عنافچه ازهمان ابتدا به مناطق سیل زده اعزام شده و در کنار مردم در زمینه جابه جایی اهالی آسیب دیده و همچنین ترمیم سیل بندها اقدام کردند.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) شهرستان باوی ادامه داد: در حال حاضر روستاهای دهستان عنافچه زیرآب رفته و ارتباطشان با سایرمناطق قطع شده به همین منظور گروه های جهادی در این مناطق حضوری فعال داشته و توزیع بسته های غذایی، چادر و اسکان سیل زدگان در سالن های ورزشی در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان کرد: تاکنون 6 کیلومتر سیل بند توسط نیروهای بسیج ناحیه این شهرستان احداث شده و روزانه کمک های مردم در حال جمع آوری است که تاکنون تعداد قابل توجهی نان ،کنسرو و گونی برای احداث سیل بند جمع آوری و توزیع شده است.
سرهنگ دوم پاسدارعبودی تصریح کرد: همچنین با استفاده از6 دستگاه کمپرسی، چهار فروند قایق موتوری، تعدادی دستگاه مینی بوس، سه دستگاه بیل مکانیکی، دو کمپرسی نفربر برای عبور از سیلاب و10 خودروی سبک تاکنون خدمات خوبی به مناطق سیل زده ارائه شده است.
وی گفت: امروز نیز 2 هزار و 500 قوطی کنسرو ، 2 هزار عدد بطری آب معدنی ، تعداد قابل توجهی پوشاک ،پتو و لوازم بهداشتی برای توزیع میان خانواده های آسیب دیده دریافت و توزیع می شود.
به گزارش ایرنا بارش شدید باران در حوضه آبریز کرخه و دز موجب افزایش حجم آب ورودی سدها شد که خروجی آنها نیز به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی کنترل و مدیریت شد.
در روزهای اخیر خروجی سد دز به بیش از سه هزار مترمکعب و سد کرخه به 2 هزار مترمکعب بر ثانیه رسید.
در اطلاعیه های سازمان آب و برق همچنین حداکثر خروجی سد دز 2 هزار مترمکعب در ثانیه و حداکثر خروجی سد کرخه یک هزار مترمکعب درثانیه اعلام شده، در حالی که در روزهای اخیر خروجی سد دز به بیش از سه هزار مترمکعب درثانیه و خروجی سد کرخه به بیش از 2 هزار مترمکعب درثانیه رسیده است.
تاکنون بیش از یکصد روستا و شش شهر در استان خوزستان درپی تهدید سیلاب تخلیه شده اند .
7152/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.