زاهد فردوس پناه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ادارات و بانک های شهرهای سوسنگرد، بستان، ابوحمیظه و کوت سید نعیم به دلیل هشدار خطر وقوع سیلاب از فردا یکشنبه تا پایان هفته جاری تعطیل هستند.
وی گفت: با توجه به هشدار افزایش دبی آب رودخانه کرخه و بارش باران در مناطق بالادست و خطر احتمال طغیان رودخانه کرخه دستور تخلیه مردم چهار شهر سوسنگرد، ابوحمیظه، بستان و کوت سید نعیم از امروز شنبه داده شده است.
معاون فرماندار دشت آزادگان ادامه داد: مدارس این چهار شهرستان نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.
فردوس پناه بیان کرد: جمعیت شهر های بستان 11 هزار و 653نفر، سوسنگرد 51 هزار و 431نفر، ابوحمیظه پنج هزار و 506 نفر و کوت سید نعیم چهار هزار و 541 نفر است و مقرر شده که جمعیت این شهرها به مکان هایی که برای استقرار مردم مناطق سیل زده این شهرستان از جمله مزار شهدای هویزه، پادگان شهید غلامی جنب آرامستان سید هادی ، سالن ورزشی ناصر خسرو، استادیوم تختی و چند محل دیگر منتقل شوند.
وی گفت: تا اطلاع ثانوی مردم این شهرها باید خارج از محل زندگی خود اسکان یابند تا وضعیت در این مناطق عادی شود.
شهرستان دشت آزادگان با مرکزیت شهر سوسنگرد در غرب خوزستان و در 85 کیلومتری اهواز قرار دارد.
گفتنی است خروجی سد کرخه دیروز به 2 هزار و 200 مترمکعب درثانیه و سد دز به 2 هزار و 100 مترمکعب در ثانیه افزایش یافته بود.
در پی طغیان رودخانه های کرخه و دز، 13 روستای منطقه بامدژ در بخش مرکزی اهواز، روستاهای بخش شعیبیه و شهر گوریه شوشتر، بخش شاوور شوش تاکنون زیرآب رفته اند و سیلاب به سمت پایین دست در شهرستان های دشت آزادگان و هویزه در حاشیه کرخه و کارون و باوی در حاشیه رودخانه کارون حرکت می کند.
در پی وقوع سیل در بسیاری از مناطق استان اردوگاه هایی برای استقرار مردم مناطق سیل زده تهیه شده است و مدارس استان در مناطق سیل زده نیز برای استقرار مردم در نظر گرفته شده اند.
تاکنون بیش از یکصد روستا و شش شهر در معرض سیل و آبگرفتگی در استان خوزستان تخلیه شده و بیش از 40 هزار نفر از مناطق سیل زده در اردوگاه ها اسکان داده شده اند.
/6002/7158
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.