استاندار خوزستان با بیان اینکه به ساکنان رفیع، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، ابوحمیزه، سیدنعیم دستور تخلیه شهرها داده شده است، گفت: دستور داده‌ایم که سالخوردگان، زنان و کودکان شهرها را تخلیه کنند و جوانان و مردان بمانند و در حفظ شهرها به ما کمک کنند.

غلامرضا شریعتی (استاندار خوزستان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه وضعیت استان همچنان در حالت فوق‌العاده قرار دارد، گفت: با توجه به آغاز بارش‌ها از صبح امروز به شهرهای رفیع، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، ابوحمیزه، سیدنعیم دستور تخلیه داده شده است.

وی ادامه داد: به غیر از ۳۵ ارودگاهی که ایجاد شده بود مکان‌های جدید نیز برای اسکان اضطراری در نظر گرفتیم. همچنین از ظرفیت مکان‌های کاروان‌های راهیان نور نیز استفاده می‌کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این مناطق حضور دارند، تصریح کرد: دستور داده‌ایم که سالخوردگان، زنان و کودکان شهر را تخلیه کنند و جوانان و مردان بمانند و در حفظ شهر به ما کمک کنند تا بتوانیم از ورود آب به شهر نیز جلوگیری کنیم، البته خوشبختانه تاکنون با سیل در شهرها مواجه نشده‌ایم.

شریعتی با بیان اینکه همه سیل‌بندها تقویت شده است، گفت: خروج آب از سدها به ویژه کرخه همچنان ادامه دارد. در کرخه به علت ورود زیاد آب و پرشدن سد خروج آب با عدد بالایی از سد ادامه دارد.

وی ادامه داد: اقدامات لازم در خصوص توزیع اقلام زیستی و غذا در حال انجام است. البته ممکن است در برخی موارد کم و کاستی وجود داشته باشد که در حال رفع کاستی‌ها هستیم. کشاورزان نیز همکاری خوبی داشتند و اجازه دادند که آب وارد زمین‌هایشان شود البته در برخی نقاط نیز سیل‌بند شکسته است و آب به زمین‌های کشاورزی وارد شده است. در مناطقی مانند حمیدیه، سوسنگرد، رفیع، هویزه و بامدژ در اهواز آب وارد زمین‌های کشاورزی شده است.

استاندار خوزستان درباره وضعیت شهرهای حاشیه رودخانه کارون گفت: شهرهای رودخانه کارون مشکل چندانی ندارند، اما در اهواز دبی آب بیش از ۳ هزار است و بسیار سخت و پرمشقت تلاش می‌کنیم که آب رد شود و وارد شهر نشده و مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.