استاندار خوزستان آخرین تصمیمات در خصوص تخلیه ی سه شهر بستان، سوسنگرد و حمیدیه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی ساعتی پیش در گفت‌وگو با شبکه خبر سیما، گفت: خروجی سد کرخه با توجه به ورودی آن تنظیم می‌شود و خوشبختانه یا متاسفانه هیچ تغییری نکرده و همچنان بالا است.

وی افزود: ظرفیت سدکرخه هم به تراز نهایی نزدیک می‌شود و راهی جز این نداشتیم که لااقل خروجی را معادل میزان ورودی کنیم تا بتوانیم سد را به همین وضعیت نگه داریم.

استاندار خوزستان گفت: اگر به تراز نهایی برسیم و سیلاب دیگری باشد، هر مقدار که ورودی داشته باشیم به همان مقدار هم خروجی خواهیم داشت، که این اثرات بسیار زیانبار و غیرقابل پیش‌بینی برای پایین دست دارد.

شریعتی افزود: به همین علت ما نهایت انعطاف را نشان داده‌ایم و راهی جز این نداشتیم که خروجی را  ۲۴۰۰ مترمکعب برثانیه کنیم و تلاش می‌کنیم که شرایط را فعلا در همین وضعیت نگه داشته تا اگر ورودی کاهش پیدا کرد، بتوانیم یک ظرفیت خالی برای سیلاب‌های بعدی ایجاد کرده و پس از آن به تدریج خروجی را کاهش دهیم.

وی گفت: روستاهای پایین دستی در شهرهای شوش، حمیدیه و دشت‌آزادگان را تخلیه کرده‌ایم و اعلام کردیم که بستان را هم تخلیه کنند و هم اینک هم‌ جلسه شورای تامین استان در حال برگزاری است.

استاندار خوزستان افزود: اعلام خطر و آماده باش برای شهرستان های حمیدیه و سوسنگرد انجام شده و تا چند ساعت آینده برای این دو شهر هم تصمیم‌گیری خواهیم کرد، چون با توجه به عدم افت ورودی و خروجی بالا دست سدها که مستمر بوده و ۲ هزار متر مکعب بر ثانیه در این چند روز ادامه داشته و مجبور شدیم به ۲۴۰۰ مکعب بر ثانیه آنرا برسانیم.

شریعتی در پایان این گفتگو، گفت: در چند ساعت آینده برای حمیدیه و سوسنگرد تصمیم گیری خواهیم کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.