صادق سلامت شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: 46 اردوگاه در اهواز، شوشتر، باوی، دزفول، شوش، دشت آزادگان، هویزه، اندیمشک، شادگان و کارون برپا شده است.
وی ادامه داد: روستاهای چهل کنار و روستای دره نی در بهبهان، روستاهای علی آباد، روستای پاپی آباد، روستای دوبندار، روستای سرخکان در اندیمشک، روستاهای بیت غالب، کاظم حیدر، خلف حیدر، یباره، بیت محارب، بیت یدی، زبید دبات، خلیفه حیدر، مگرن، دبات در بیت گطیش شوش تخلیه شده اند.
سلامت تاکید کرد: همچنین روستاهای عیله، دهول، خماس، یشان صخی عبدالسید مریوش، زروک بنی تمیم، زیدان، خماج، رمانه، آبادی سعید، یزآب، شیخ رحمان، شیخ حسین، فارسیه، سروک، شیخ جاسم، یحموره1و2، چویس 1و2و3، ابوطیور1و2و3 در شوشتر تخلیه و ساکنان آن به اردوگاه ها منتقل شدند.
وی خاطر نشان کرد: روستاهای سید هاشم، سید ظاهر، سید معن، سید نبی، سید یدیم، روستای بامدژ، سید خلف در اهواز، دریسیه علیا و سفلی، نصاره کوچک و بزرگ، ابو الصخیر در شادگان، فارسیات، اسماعیلیه 1 و 2، کوت سید صالح در شهرستان کارون و روستاهای روستای اذیب، زاویه خرسان، زاویه مشعلی، زاویه حمودی، بنه عاطی، پیروزی، دیلم سفلی، حاجیان در دزفول تخلیه شده اند.
به گفته وی از سوم تا صبح 16 فروردین، شهرستان های بهبهان، لالی، گتوند، ایذه، شوشتر، باغملک، هفتکل، آبادان، شادگان، هویزه، رامهرمز، اندیمشک، اندیکا، باوی، مسجدسلیمان، دزفول، شوش، اهواز، دشت آزادگان، کارون متأثر از سیل شده اند.
سلامت یادآور شد: در برخی از شهرستان ها، سیل فروکش کرده و در برخی از مناطق هنوز سیل و تبعات آن وجود دارد.
وی به امداد رسانی به سیل زدگان اشاره کرد و گفت: چادر، پتو، موکت، نایلون پوششی، موادغذایی از جمله کنسرو، روغن، حبوبان، برنج، آب معدنی و نان از جمله اقلام توزیع شده بین سیل زدگان می باشند.
از زمان بروز سیل و اعلام شرایط اضطراری امداد رسانی به مناطق سیل زده در استان خوزستان ادامه دارد و تاکنون چهار فروند هواپیمای باری اقلام مورد نیاز سیل زدگان را به فرودگاه اهواز انتقال که به وسیله کامیون به محل های درگیر با سیل ارسال شده است.
بر اساس اخطاریه سازمان آب و برق خوزستان، در حوضه کارون روستاهای غزاویه کوچک، وعیلیه، ملیحان، فارسیات کوچک، ابومشیلش، اسماعیلیه یک و 2، اسلام آباد 2 و چمیان از شهرستان اهواز و در حوضه دز روستاهای سید نبی، سید حریر، سید یدیم و سید سلمان در شهرستان اهواز در معرض سیلاب هستند.
در اخطاریه شماره 4 این سازمان که فهرست مناطق در معرض خطر سیل در حوضه رودخانه کرخه اعلام شده، نامی از شهر و روستاهای حوضه کرخه در اهواز برده نشده است.
سیلاب رودخانه های دز و کرخه باعث زیرآب رفتن 13 روستای منطقه بامدژ، بخشی از روستاهای بخش شاوور در شوش و روستاهای شعیبیه شوشتر شده و آثار آن امروز در روستاهای حمیدیه مشاهده شده است.
شیبان در بخش باوی و روستاهای شهرستان کارون نیز که حاشیه رودخانه کارون قرار دارند، زیر تاثیر سیلاب دز قرار دارند و به آنها هشدار داده شده است.
9887/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.