** امام جمعه آبادان: غربی های همراهان صادقی نیستند
امام جمعه آبادان گفت:غربی های هیچگاه همراهان صادقی برای ایران نیستند و همواره دنباله رو سیاست های غلط آمریکا هستند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه های نماز جمعه آبادان افزود:آمریکایی ها که ادعای انسان دوستی می کنند به بهانه های واهی هلال احمر را تحریم کرده و مانع رسیدن کمک های خارجی برای سیلزدگان کشورمان شده اند.
وی گفت:غربی ها نیز نتوانستند مانع پایبند نبودن آمریکا به تعهدهای بین المللی خود به ویژه در قبال برجام شوند و حتی کانال مالی آنها نیز کارایی ندارد.
حجت الاسلام علی ابراهیمی پور قطع رابطه با آمریکا را باعث استقلال کشور و باعث خودکفایی نظامی و تحکیم وحدت و انسجام ملی دانست افزود:آمریکا و غرب دنبال بحران آفرینی در ایران و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی هستند.
وی ادامه داد: در جریان سیل به 400 شهر و روستای خوزستان صدمه وارد شد ولی این سیل ویرانگر تجلی وحدت و همدلی مسولان و مردم بود.
وی با تشکر از مدیریت جهادی مدیران خوزستان اضافه کرد:پیش بینی می شد بیشترین میزان آسیب نای از سیل را استان خوزستان ببیند ولی مدیریت جهادی در استان و حضور نیروهای مسلح و کمک مردمی باعث شد تا خسارت به حداقل برسد.
وی در ادامه فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار را گرامیداشت و افزود: پس از جنگ تحمیلی هرجا که محرومیت و مشکلی وجود داشت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد شد و در خودکفایی در تولید بنزین نیز نقش مهمی داشته است.
وی همچنین سالروز ولادت حضرت عباس(ع) و روز جانباز را گرامی داشت.
3015/ 6037
***
** امام جمعه اندیمشک: بی برنامگی بلند مدت سبب بروز خسارات اخیر شد
امام جمعه اندیمشک با تاکید بر لزوم کمک رسانی همه جانبه به سیل زدگان گفت: بی برنامگی بلند مدت سبب بروز خسارات کلان در سیلاب های اخیر شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری در خطبه های این هفته نماز جمعه اندیمشک با ابراز همدردی با سیل زدگان افزود: در شرایط موجود باید با همدلی و تلاش جمعی به این عزیزان خدمات رسانی شود.
وی بیان کرد:متاسفانه ساختمان سازی های گسترده در حریم رودخانه باعث بروز مشکلات زیادی در سیلاب های اخیر شد.
وی افزود: آبخیزداری و کنترل فرسایش خاک در کنترل سیلاب ها نقش محوری دارد لذا در این خصوص نیازمند برنامه ریزی جدی و اصولی هستیم.
وی از غفلت برخی مسئولان در این زمینه انتقاد کرد و گفت: مشخص می شود که برنامه ریزی برای آن نشده است‌؛ در تمام دنیا سیلاب وجود دارد ، اما می شود از خرابی خانه و کاشانه مردم جلوگیری کرد.
حجت الاسلام حسینی نوری ادامه داد:با توجه به فناوری های نوین می توان شرایط بارندگی ها را پیش بینی دقیق کرد و اگر پیش بینی شده چرا به خوبی اطلاع رسانی نشد.
وی افزود: درجریان سیل اخیر کنترل روانی مناسبی هم نشد، در فضای مجازی عنوان شد که سد کرخه پایداری خودش را از دست داده، اما اینطور نیست و با مدیریت درست سدها کنترل شده اند.
امام جمعه اندیمشک در بخش دیگری با اشاره به سیل در سایر مناطق کشور گفت:خسارت ناشی از سیل باید به سرعت برآورد و جبران شود پلدختر ، معمولان و شهرهای پایین دست نیاز به کمک دارند.
وی با تقدیر از سپاه پاسداران در کمک رسانی به مناطق سیل زده افزود: هرجا نظام و مردم احتیاج به کمک داشته اند این مجموعه حمایت و تلاش های خود را دریغ نکرده است.
7281 / 6037
***
** امام جمعه موقت خرمشهر:دولت خسارت سیل را به مردم پرداخت کند
امام جمعه موقت خرمشهر گفت:دولت خسارت‌ وارد شده ناشی از سیلاب را باید به مردم پرداخت کند.
به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام محمد جواد عادل پور در آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته در مسجد جامع خرمشهر با اشاره به وضعیت ناگوار مردم سیل زده کشور، بیان کرد:استان‌های زیادی در کشور با مساله سیل گرفتار شدند و متاسفانه این حادثه طبیعی باعث پدید آمدن خسارت‌ جانی و مالی برای مردم شده است.
وی افزود: اما در کنار اوضاع سخت و طاقت فرسا همدلی و همدردی مردم با سیل‌زدگان بسیار مورد توجه بود؛ مردم در صحنه حضور یافتند و برای کمک به هموطنان خود دست به کار شدند.
حجت الاسلام عادل پور گفت: مسئولان نیز برای کاهش مسایل و مشکلات و خسارت مردم به صورت جهادی وارد عرصه شده و خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفت.
وی با بیان اینکه باید از این حادثه عبرت بگیریم،ادامه داد: سازمان آب و برق خوزستان باید از قبل، برای رودخانه‌های حادثه‌خیز چاره‌ای‌ می‌اندیشید و پیش از این تمهیدات لازم را برای وارد نشدن خسارت مردم اتخاذ می‌ کرد.
امام جمعه موقت خرمشهر گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید بر امر جبران خسارت‌های ناشی از سیل نظارت کنند.
حجت الاسلام عادل پور ادامه داد: در خرمشهر نیز همه مسئولان پای کار هستند و با همت و اقدامات صورت گرفته جای هیچ نگرانی نیست و مردم اخبار صحیح را از منابع موثق دریافت کنند.
وی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در روز مبعث اشاره کرد و گفت: محور اساسی بیانات رهبر معظم انقلاب بحث مصاف همیشگی توحید و طاغوت بود؛ استکبار جهانی و پیروان آن مصداق امروزی طاغوت هستند و همه پیروان توحید برای مبارزه با طاغوت باید خود را در تمام زمینه‌ها از جمله، فکری، ذهنی و عملی آماده کنند.
7100/ 6037
***
امام جمعه دزفول:وضعیت سیل در کشور باید آسیب شناسی شود
امام جمعه دزفول گفت:با وجود همبستگی بی سابقه مردم و مسئولان،باید در خصوص سیل اخیر آسیب شناسی صورت گیرد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه در مصلای امام علی (ع) افزود:در چند ماه گذشته سه یا چهار سیل ویرانگر توسط 2 سد دز و کرخه مهار شد که ورودی های زیادی داشتند و اگر این سدها نبودند خسارت زیادی متوجه مردم می شد.
وی یا بیان اینکه رهاسازی آب از سدها به صورت مدیریت شده انجام شده بیان کرد: این رهاسازی در راستای کمترین خسارت به پایین دست انجام شد.
وی افزود:سیل اخیر همه مسئولان را درگیر کرد لذا تمام توجه مسئولان باید به سمت و سوی پشت سرگذاشتن بحران سیل باشد.
خطیب جمعه دزفول ادامه داد:حضور مردم و روحیه همبستگی آنها در کنار تلاش مسئولان نیز ستودنی است که این حضور جانانه مردم و مسئولان عالی رتبه کشور در دل حادثه بی سابقه بود که امیدواریم این دلسوزی ها موجبات رحمت الهی شود.
وی افزود:باید نسبت به لایروبی سدها ، رودخانه ها و آبخیزداری و حفظ جنگل‌ها و مراتع اقدام شود.
امام جمعه دزفول گفت:همه توان و امکانات مصلاها برای کمک به سیل زدگان بسیج شده و به همین منظور از هفته گذشته کمک رسانی مصلای دزفول به سیل زدگان آغاز و حتی به شهرهای شوش و شوشتر نیز کمک رسانی شده است. البته دزفول به دلیل مدیریت خوبی که شده کمتر در معرض آسیب سیل قرار گرفت با این وجود خوزستان باید در آمادگی کامل برای بارش های پیش رو باشد‌.
امام جمعه دزفول در ادامه خطبه ها به وحدت مردم تاکید کرد و افزود:رعایت خط قرمزهای رهبری برای حفظ وحدت ضروری است ولی ذره ای از ارزش های انقلابی کوتاه نمی آییم.
وی در فراز دیگری از خطبه های این هفته حلول ماه شعبان و اعیاد این ماه خجسته را تبریک گفت و با گرامیداشت روز پاسدار و تبریک به پاسداران ادامه داد: امروز پاسداران در کنار سایر نظامیان برای رفع مشکل سیل جانفشانی می کنند که سرمایه بزرگی است ولی برخی افراد در حق سپاه ناحقی می کنند.
وی همچنین ولادت قمربنی هاشم و روز جانباز را گرامیداشت و گفت:جانبازان نماد قهرمانی و ایثارگری در جامعه هستند.
وی در بخش دیگری از خطبه ها سالروز قطع ارتباط سیاسی با آمریکا را در سال ۵۹ گرامیداشت و افزود:این قطع رابطه دستاوردهای پرخیر و برکتی برای کشورمان داشت چرا که هزینه سازش با شیطان بزرگ، بزرگتر از قطع رابطه است که این مقاومت و ایستادگی باید تداوم یابد.
وی اضافه کرد:اگر این مقاومت و ایستادگی تداوم یابد شاهد شکست شیطان بزرگ خواهیم بود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد:موتور محرکه پیشرفت کشور جوانان مبتکر و با انگیزه هستند به همین دلیل دشمن جوانان را هدف قرار داده است.
۷۲۷۸/۳۰۲۲/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.