به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، سیدعبدالله موسوی با اشاره به عضویت این شرکت در ستاد بحران استان خوزستان و تاکید وزیر نفت به شرکت های تابع این وزارتخانه دال بر استفاده از تمام ظرفیت ها در جهت پاسخگویی به مصوبات ستاد بحران استان ها، افزود: حسب این مصوبات ، احداث، تقویت و استحکام بخشی سیل بندهای نقاط شهری و روستایی کلانشهر اهواز و شهرستان کارون در کرانه این رودخانه ها با توجه به پراکندگی مناطق در وسعت پیش گفته در دست اجراست.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش سطح آب رودخانه ها و تداوم بارندگی در بالادست، برای کاهش عوارض احتمالی به نحوی برنامه ریزی شده که نیروهای عملیاتی و پشتیبانی این شرکت به موازات کارهای تعریف شده در نزدیکترین زمان ممکن به مناطق بحرانی اعزام و با ایجاد و تقویت سیل بند و خاک ریز مانع نفوذ آب شوند.
موسوی افزود: در حال حاضر ماشین آلات و تجهیزات به همراه 250 نفر از کارکنان در چهار منطقه کوت عبدالله ، روستاهای شهرستان کارون، حوزه فعالیت شهرداری منطقه چهار اهواز، الهایی و روستاهای اطراف ، منطقه دغاغله و سید خلف استقرار دارند.
وی همچنین ماشین آلات و تجهیزات بکار گرفته شده اعم از کمپرسی، لودر، بیل مکانیکی، غلطک، کمرشکن، خودروهای سبک، سنگین و فوق سنگین، سوخت رسان و آمبولانس را بیش از یکصد دستگاه اعلام کرد و توضیح داد: در صورت نیاز تعداد تجهیزات افزایش خواهد یافت.
مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: همچنین بر اساس اعلام نیاز شهرداری منطقه چهار اهواز و ستاد بحران شهرستان کارون تعدادی پمپ های فشار قوی (پمپ تراک) برای جمع آوری و دفع آب های سطحی در نظر گرفته شده که در زمان حاضر در منطقه گلستان اهواز مستقر و حسب نیاز به دیگر منطقه اعزام خواهد شد.
وی افزود: همچنین در صورت اعلام نیاز ستاد بحران استان، بخش ترابری این شرکت آمادگی برای اختصاص خودرو جهت جابجایی ساکنان روستاهای در معرض سیل به مناطق پیش بینی شده به منظور اسکان اضطراری را دارد.
بر اساس اخطاریه سازمان آب و برق خوزستان، با صدور چند اطلاعیه نسبت به وقوع سیل در حوضه رودخانه های دز، کرخه و کارون هشدار داده و اعلام کرده سه شهر و 51 روستا در حوضه کرخه، 18 روستا در حوضه دز و 18 روستا در حوضه کارون در معرض سیلاب هستند و دستگاه های اجرایی باید آمادگی تخلیه آنها را داشته باشند. اما بر اساس گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تعداد روستاهای در معرض سیل بیشتر است. تا 14 فروردین، 96 روستای در معرض خطر در خوزستان در حاشیه سه حوضه آبریز دز، کرخه و کارون به صورت جزیی یا کلی تخلیه شده و در 35 اردوگاه اسکان یافته اند.
9931/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.