رضا رضایی پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از 2 روز گذشته سطح آب رودخانه کرخه و شط نیسان در مقطع شهرستان سوسنگرد پایین رفته بود.
وی با اشاره به اینکه از عصر امروز حجم آب رودخانه کرخه در حال بالا آمدن است گفت: بر همین اساس عملیات افزایش ارتفاع سیل بندها در محدوده نوار ساحلی این شهر در دستور کار قرار گرفته است.
عضو شورای برنامه ریزی استان یادآور شد: این درحالی است که کار تقویت سیل بندهای شهر سوسنگرد به صورت شبانه روزی حال انجام است و خوشبختانه تاکنون هیچ گونه سیلابی وارد این شهر نشده است.
رضایی با اشاره به اینکه از ابتدای پل شهید سبحانی تا انتهای شهر سوسنگرد به طول پنج کیلیومتر سیل بند ایجاد شده ، گفت: ارتفاع این سیل بندها 3،5 متر است که از عملکرد موفقیت آمیزی برخوردار بوده اند.
مدیرکل راه و شهرستان استان خوزستان خاطرنشان کرد: این اقدام به وسیله 70 دستگاه کمپرسی، 30 دستگاه لودر و سه بیل میکانیکی انجام گرفته است.
وی با اشاره به اینکه 200 نفر از گروه های جهادی در این شهرستان کنار دستگاه های اجرایی و عوامل آنها در مقابله با سیلاب همکاری دارند، گفت: در این راستا مردم و اهالی منطقه نیز با ما همکاری بسیار خوبی داشته اند.
بر اساس اخطاریه سازمان آب و برق خوزستان، با صدور چنداطلاعیه نسبت به وقوع سیل در حوضه رودخانه های دز، کرخه و کارون هشدار داده و اعلام کرده سه شهر و 51 روستا در حوضه کرخه، 18 روستا در حوضه دز و 18 روستا در حوضه کارون در معرض سیلاب هستند و دستگاه های اجرایی باید آمادگی تخلیه آنها را داشته باشند. اما بر اساس گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تعداد روستاهای در معرض سیل بیشتر است. تا 14 فروردین، 96 روستای در معرض خطر در خوزستان در حاشیه سه حوضه آبریز دز، کرخه و کارون به صورت جزیی یا کلی تخلیه شده و در 35 اردوگاه اسکان یافته اند.
در اطلاعیه سازمان آب و برق خوزستان حداکثر خروجی سد دز 2 هزار مترمکعب درثانیه و حداکثر خروجی سد کرخه یک هزار مترمکعب درثانیه اعلام شده بود.
9931/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.