محمد رضا رضایی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از زمان بروز سیل و اعلام شرایط اضطراری امداد رسانی به مناطق سیل زده ادامه دارد و تاکنون چهار فروند هواپیمای باری اقلام مورد نیاز سیل زدگان را به فرودگاه اهواز انتقال که به وسیله کامیون به محل های درگیر با سیل ارسال شده است.
وی افزود: یک فروند هواپیمای بویینگ 747 ، دو فروند c100 و یک فروند بویینگ 707 از جمله پروازهایی هستند که مواد غذایی، چادر، مواد بهداشتی و دیگر اجناس مورد استفاده سیل زدگان را به فرودگاه اهواز انتقال داده و همچنان نیز این عملیات ادامه دارد.
رضایی گفت: اقلام اهدایی 2 فروند از این هواپیماها مربوط به سازمان امداد و نجات جمیت هلال احمر کشور و 2 فروند دیگر مربوط به استانداری البرز بوده است .
مدیر کل فرودگاه های استان خوزستان در ادامه افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر بهترین وسیله برای انتقال حجم بالای تجهیزات از جمله چادر و مواد غذایی به استان و نیز محل های سیل زده استفاده از هواپیما است فرودگاه اهواز تا کمکهای مردمی و دولتی را دریافت و به مناطق سیل زده ارسال نماید.
بر اساس این گزارش، هم اکنون فرودگاه اهواز یکی از فرودگاه های پشتیبان از پروازهای امدادی است.
در پی ورود سیلاب و افزایش خروجی سدهای کرخه و دز، استاندار خوزستان از 11 فروردین در این استان حالت فوق العاده اعلام کرده است.
خروجی سد کرخه در روز چهارشنبه 2 هزار مترمکعب بر ثانیه و خروجی سد دز سه هزار و 300 مترمکعب بر ثانیه بود. حجم ذخیره سد کرخه 6 میلیارد مترمکعب که از 5.2 مترمکعب ظرفیت نرمال آن گذشته، همچنین تراز مخزن آن 224 متر است که چهار متر از تراز نرمال بالاتر رفته است.
هم اکنون 13 روستا بامدژ در بخش مرکزی اهواز به دلیل سیلاب دز و روستاهای شوش به دلیل سیلاب کرخه و دز به زیر آب رفته اند. سیلاب دز همچنین روستاهای بخش شعیبیه را به تدریج دربرمی گیرد.
سازمان آب و برق خوزستان، با صدور چند اطلاعیه نسبت به وقوع سیل در حوضه رودخانه های دز، کرخه و کارون هشدار داده و اعلام کرده سه شهر و 51 روستا در حوضه کرخه، 18 روستا در حوضه دز و 18 روستا در حوضه کارون در معرض سیلاب هستند و دستگاه های اجرایی باید آمادگی تخلیه آنها را داشته باشند.
9931/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.