کیامرث حاجی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه روستاهای تخلیه شده  دچار آبگرفتگی نشده اند بلکه به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و به خطر افتادن جان مردم تخلیه شده اند.
وی افزود: تاکنون 35 اردوگاه اسکان اضطراری در کل استان و در نقاط امن برپا شده است و در مناطق عشایری نیز هزاران چادر توزیع شده است.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان این که تمامی نیروهای امدادی، عملیاتی ،خدماتی و ....زیر نظر ستاد مدیریت بحران آماده باش هستند توضیح داد: نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سیستم امنیتی ، نیروی انتظامی و دستگاه های اجرایی استان در حال فعالیت هستند.
وی بیان کرد: در راستای اسکان اضطراری یک کمیته نظارت و پایش را برای رسیدگی به کمبودها تشکیل دادیم و مهمترین اولویت ما در اسکان اضطراری سلامت افراد است.
حاجی زاده توضیح داد:کماکان به ساکنان مناطق عشایری توصیه می شود مناطق نزدیک به رودخانه را ترک کنند و به نقاط مرتفع بروند.
وی توضیح داد: در شهرستان حمیدیه اقدامات خوبی صورت گرفته و تلاش شده تا آب به روستاها ورود نکند، چراکه دبی خروجی سد کرخه که افزایش پیدا کرد احتمال آبگرفتگی منازل و معابر این مناطق دور از ذهن نبود به همین دلیل برای پخش سیلاب وارد منطقه شدیم.
وی تاکید کرد:در بحث ماشین آلات و استحکام بخشی سیل بندها با کبودهائی مواجه هستیم هر چند تا کنون یک هزار و 200 دستگاه ماشین آلات در سطح استان مشغول کار مهار سیلاب شده اند ولی نیاز است که استانهای دیگر ما را در این زمینه یاری کنند.
به گزارش ایرنا هشدار آماده باش سیل ناشی از طغیان همه رودخانه های خوزستان از سوم فروردین جاری اعلام شد و استاندار خوزستان نیز از 11 فروردین در این استان حالت فوق العاده اعلام کرد.
7164/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.