به گزارش ایرنا علی لاریجانی روز پنجشنبه در جریان بررسی ترمیم و استحکام بخشی سیل بندهای زاویه دزفول در جمع خبرنگاران افزود: برای ایجاد سیل بندهای اصولی باید برنامه ریزی کرد و بودجه اختصاص داد.
وی ترمیم سیل بندهای کنونی را راهکاری موقتی و موثر خواند و گفت: این سیل بندها در حال حاضر باید ترمیم شوند تا مشکلی برای روستاهای در معرض خطر ایجاد نشود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حجم بالای بارش ها در مناطق بالادست سدهای خوزستان گفت: افزایش ارتفاع سد دز را برخی پیشنهاد داده اند که باید توسط کارشناسان مربوطه پیگیری شود.
وی سیل امسال در کشور را کم سابقه دانست و افزود: شرایط در سیل امسال نسبت به موارد مشابه متفاوت است به همین دلیل مسئولان برای بررسی اوضاع در مناطق درگیر سیل حاضر می شوند.
لاریجانی با تقدیر از دستگاه های اجرایی برای ترمیم سیل بندها گفت: تمام دستگاه ها امکانات خود را برای مقابله با سیل بسیج کرده اند.
وی درخصوص خسارات وارد شده به سیل زدگان اظهار داشت: سیل زدگان نگران خسارات وارد شده به اموال و زمین های کشاورزی نباشند چراکه این خسارات پرداخت می شوند.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به احتمال ادامه ترسالی باید تمهیداتی در نظر گرفته شود تا حجم آب نگهداری شود.
محمد حیدری سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز در این بازدید گفت: تمام دستگاه های اجرایی همراه با ارتش و بسیج در حال تلاش برای ترمیم سیل بند روستاهای زاویه هستند چراکه این سیل بندها از نواحی پرخطر شهرستان دزفول به شمار می روند.
اهالی روستاهای زاویه نیز در این بازدید خواستار افزایش ماشین آلات برای تسریع در تقویت سیل بندها شدند.
استاندار خوزستان، نماینده شهرستان دزفول و جمعی از مسئولان، رئیس مجلس را در این بازدید همراهی کردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از این از سد و نیروگاه دز دیدن کرد. وی به منظور بازدید از وضعیت سدهای کرخه و دز، مناطق سیل زده خوزستان و شرکت در ستاد بحران این استان صبح امروز از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.
بارش های سیل آسا در یک هفته اخیر موجب خسارت به بخش های مختلف خوزستان شد. افزایش بی سابقه آورد سدهای کرخه و دز موجب افزایش خروجی این 2 سد شد.
تعداد زیادی از روستاهای پایین دست تخلیه شده اند و در استان خوزستان وضعیت اضطراری اعلام شده است.
3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.