خدارحم امیری زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مسئولیت تامین نان مناطق سیل زده استان و بخشی از استان های همجوار برعهده اداره کل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور گذاشته شده افزود: دوشنبه گذشته نیز 40 هزار قرص نان تهیه و به مناطق سیل زده استان ایلام ارسال شد.
وی گفت:تا پایان برطرف شدن مخاطرات ناشی از سیلاب اخیر روزانه 150 هزارقرص نان تهیه و به مناطق درگیر سیلاب در خوزستان و مناطق همجوار ارسال می شود.
امیری زاده افزود:براساس هماهنگی انجام شده با معاونت اقتصادی استانداری و هلال احمر استان ، توان تولید و پخت روزانه 1.5میلیون قرص نان رایگان توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار، برای ارسال به مناطق سیل زده وجود دارد.
وی گفت:همچنین 20 هزار کیسه برای تجهیز سیل بندها در اختیار مدیریت بحران استانداری خوزستان قرار گرفته و در صورت نیاز امکان تهیه بیشتر کیسه برای مقاوم سازی سیل بندها در مناطق سیلاب خیز این استان وجود دارد.
به گزارش ایرنا 6 محموله سوخت(بنزین) به ظرفیت 195هزار لیتر نیز روز سه شنبه از اهواز به 2 شهر سیل زده پلدختر و خرم آباد ارسال شد.
در 2 هفته اخیر سیلاب استان های لرستان ، ایلام ، خوزستان و کرمانشاه را درگیر خود کرده که در این ارتباط بیشترین میزان خسارت سیلاب به خرم آباد ، معمولان و پلدختر وارد شد.
در استان خوزستان بیش از 100 روستای حاشیه کارون ، دز ، کرخه در شهرستان های شوشتر ، شوش ، دزفول ، اهواز و دشت آزادگان و هویزه درگیر سیلاب بوده و شهرهای رفیع و سوسنگرد در غرب خوزستان در معرض سیلاب قرار گرفته اند.
هر چند هنوز از میزان دقیق خسارات وارده به بخش های کشاورزی ، تاسیسات زیربنایی ، مسکونی و تجاری در خوزستان گزارش رسمی منتشر نشده ولی رییس جمهوری و معاون اول وی با تاکید بر پیشگیری از تلفات انسانی سیلاب به عنوان اولویت نخست دولت ، گفته اند دولت خسارت وارده به مردم را به صورت پرداخت وام بدون عوض و تسهیلات ارزان قیمت بانکی از 16فروردین 1398 شروع می کند.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.