امیر دریادار حبیب‌ا... سیاری ظهر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دفاعی ایرنا افزود: ارتش در زمین، آسمان و دریا حضور داشته و با هلال احمر و ستاد بحران ارتباط تنگاتنگی دارد. ما با تمام توان برای امدادرسانی کنار سیلزدگان باقی می مانیم و از تمام امکانات و نیروهای خود استفاده خواهیم کرد.
فرمانده عملیات ارتش در استان خوزستان درباره وضع سواحل رودخانه کارون گفت: نقاط ضعف‌ها را بررسی کردیم و ضمن بکارگیری گروه 422 مهندسی ارتش، نقاط ضعف را جبران و این اطمینان را ایجاد کردیم که آب وارد شهر نشود.

** شناسایی منطقه با پهپادهای ارتش
سیاری ادامه داد: در چند روز گذشته هوانیروز و پهپادها با شناسایی منطقه و عکس‌برداری و فیلمبرداری، وضعیت را ثبت و به ستاد بحران ارایه کرده‌اند تا اشراف اطلاعاتی داشته باشند.
وی افزود: تیپ 45 نیروی مخصوص نیروی زمینی در منطقه شعیبیه از توابع شوشتر در حال تخلیه مردم است و تیپ 292 و 392 نیز در دشت آزادگان در غرب خوزستان امدادرسانی می کند.
سیاری ادامه داد: 15 فروند قایق نیروی دریایی ارتش به صورت آماده در پایگاه دریایی استقرار یافته تا چناچه برای تخلیه اسباب و اثاثیه مردم و خانواده‌ها در مناطق سیل زده نیاز باشد، به آن‌ منطقه اعزام شوند. دیروز نیز 2 قایق به منطقه شعیبیه شوشتر برای تخلیه خانه‌ها ارسال شد.

** آماده باش یک گردان تکاور نیروی دریایی ارتش
فرمانده امداد عملیات ارتش در خوزستان گفت: در روزهای گذشته از مناطق مختلف خوزستان بازدیدهای میدانی و هوایی داشتیم و با توجه به اینکه برخی مناطق روستایی دچار آبگرفتگی زیاد شده، یک گردان تکاور نیروی دریایی ارتش را در اهواز به صورت استندبای (آماده باش) درنظر گرفتیم تا در صورت نیاز برای نجات مردم ‌منطقه وارد عمل شود.
وی افزود: بالگردهای نیروی دریایی ارتش به مجموعه فرماندهی عملیات قرارگاه امداد ذوالفقار ارتش ملحق شده و با توجه به اینکه بالگردهای هوانیروز نیروی زمینی در اختیار این ستاد است، به دلیل گستردگی مناطق آب گرفته و سخت گذر بودن، 2 فروند بالگرد نیروی دریایی ارتش نیز برای امدادرسانی در اختیار مردم منطقه خواهد بود.

** مقابله با سیل با تمام تجهیزات مهندسی
فرمانده گروه 422 مهندسی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در گفت و گو با ایرنا بیان کرد:حاشیه رودخانه کارون دچار آبگرفتگی شده و از چند روز گذشته تمام تجهیزات مهندسی خود را پای کار آوردیم.
سرهنگ مراد ملکی افزود: سدبندها تا 2 و نیم متر ارتفاع و به طول چهار کیلومتر در کناره رودخانه کارون در حاشیه روستای دغاغله در جنوب اهواز استحکام بخشی شده است.
وی گفت:سه دستگاه بیل مکانیکی، 2 دستگاه بولدوزر، یک دستگاه باب کت، پنج دستگاه مایلر، گریدر و غلطک به مدت یک هفته به طور 24 ساعته در مسیر رودخانه کارون در شهر اهواز مشغول به خدمت رسانی به مردم ‌منطقه هستند.
به گزارش ایرنا، بارش های شدید در بالادست سدهای خوزستان منجر به ورود حجم بالای سیلاب به سدهای این استان شد. به تبع آن بازشدن خروجی سدها و در نهایت افزایش دبی رودخانه های دز ، کارون و کرخه، منجر به آبگرفتگی مناطقی از پایین دست شده است.
سیام*9612*1961*6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.