منوچهر ورناصری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: تاکنون چهار روستای خاور، سفاک، چمیل عبید و چم خزام 2 از توابع شهرستان باوی تخلیه شده و برای ساکنان این روستاها اردوگاه هایی برپا شده است.
وی ادامه داد: بیشتر روستای دراویزه که پیش از این در خطر رانش زمین قرار داشت نیز تخلیه و ساکنان آن به واحدهای مسکونی شهرک رامین منتقل شده اند.
ورناصری از استحکام بخشی سیل بندهای پایین دست شیبان خبر داد و افزود: بخشی از مزارع در نقاط مختلف شهرستان باوی ناگزیر زیر آب رفته اما اکنون مهم ترین اولویت ما حفظ جان مردم است.
فرماندار باوی درخصوص برخی کمبود تجهیزات گفت: تمام دستگاه ها از جمله سپاه پاسداران، شرکت نفت و شهرداری برای ایمن سازی شهر و روستاها همکاری می کنند اما به دلیل وسعت کار و دربرگیری بیشتر شهرهای پایین دست خوزستان این تجهیزات همچنان کم است.
وی ادامه داد: چادر و بسته های غذایی از مهم ترین نیازهای مردم در این نقاط است؛ برای ارسال این کمک ها ناهماهنگی وجود داشت که امیدواریم این مشکلات برطرف شود.
هشدار آماده باش سیل ناشی از طغیان همه رودخانه های خوزستان از سوم فروردین جاری اعلام شد و استاندار خوزستان نیز از 11 فروردین در این استان حالت فوق العاده اعلام کرد.
رییس جمهوری، معاون اول وی، وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، اطلاعات، کشور، ورزش و جوانان و دادگستری با سفر به خوزستان ضمن بررسی وضیعت سیل در این استان امکانات وزارت خانه های مربوطه را برای کمک به مردم استان بسیج کرده اند.
شهرستان باوی در سال 89 با تصویب هیات دولت از شهرستان اهواز مستقل شد.
این شهرستان به مرکزیت شهر ملاثانی و متشکل از دو بخش مرکزی و ویس است.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.