رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: پلیس با افرادی که بخواهند با انتشار شایعه در خصوص حوادث سیل اخیر در فضای مجازی باعث تشویش اذهان عمومی و بر هم زدن آرامش جامعه شوند، برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سرهنگ شاهین حسنوند اظهار داشت: از چند روز گذشته تصاویری در خصوص سیل و حوادث آن در فضای مجازی دست به دست در حال انتشار است که در آنها از خسارات مالی و جانی گفته می شود که با کمی تعمق و دقت می‌توان پی برد این تصاویر متعلق به خسارات سیلاب در خارج از کشور یا مربوط به حوادث گذشته است.

وی ادامه داد: کاربران فضای مجازی به شایعات و دروغ ‌پردازی ‌های برخی شبکه‌های مجازی در خصوص بارندگی و سیل توجه نکرده و به آن دامن نزنند و اخبار بارندگی و سیل را تنها از طریق ستاد بحران استان، رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر دنبال کنند.

سرهنگ حسنوند از شهروندان خواست: به خبرهایی که از منابع ناشناس در فضای مجازی منتشر می‌شود توجه نکنند؛ چرا افراد سودجو می‌خواهند با سوء استفاده از سیل اخیر، مخاطبان و دنبال‌کننده‌های صفحات و کانال‌های خود را افزایش دهند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: پلیس فتا با رصد مستمر فضای مجازی در صورت مشاهده هر گونه شایعه یا محتوایی که باعث تشویش اذهان عمومی و برهم زدن آرامش جامعه شود، با شناسایی منتشر کنندگان این تصاویر، برخورد لازم با آنان صورت‌ می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.