معصومه خنفری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بحرانی خواندن شرایط در شهرستان کارون بیان کرد:روستاهای در محدوده کانال سیلاب بر 'بَحره' بیش از سایر روستاها در معرض خطر هستند و باید تخلیه شوند.
وی خواستار جابجایی ساکنان روستاهای شهرستان کارون به نقاط امن شد و گفت: 42 مدرسه در نقاط مختلف شهرستان کارون برای اسکان اضطراری اهالی در نظر گرفته شده است.
خنفری درخصوص خبر شکسته شدن پل جنگیه به طرف کوی سید صالح در این شهرستان ادامه داد: هنوز این پل شکسته نشده اما ممکن است به دلیل ورود آب به داخل جاده این مسیر بسته شود.
تمامی روستاهای شهرستان کارون که در حاشیه رودخانه هستند در معرض سیل می باشند که مقرر شد ساکنان روستاهای پرخطر به مکان های ایمن منتقل شوند.
گفته می شود روستاهای غرب این شهرستان به دلیل محاصره بودن بین کانال سیلاب بر 'بحره' و کانال 'ریزگردها' در معرض طغیان رودخانه و سیل هستند.
شهرستان کارون شامل 53 روستای کوچک و بزرگ با حدود 200هزار نفر جمعیت است.
در حوضه کارون روستاهای غزاویه کوچک، وعیلیه، ملیحان، فارسیات کوچک، ابومشیلش، اسماعیلیه یک و 2، اسلام آباد 2 و چمیان ازشهرستان اهواز و در حوضه دز روستاهای سید نبی، سید حریر، سید یدیم و سید سلمان در شهرستان اهواز در معرض سیلاب هستند.
در پی افزایش خروجی سدهای دز، کرخه و گتوند علیا سیل بند بسیاری از روستاها در حال تخریب است.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.