به گزارش ایرنا سعید نمکی شامگاه دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری خوزستان با حضور معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: سیل 24 استان کشور را درگیر کرده اما تاکنون حتی یک مورد بیماری واگیردار گزارش نشده است.
وی ادامه داد: کنترل بیماری های واگیر در زمان وقوع چنین بحران بزرگی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
نمکی خاطر نشان کرد: تجهیزات، امکانات پزشکی و دارو جهت درمان بیماران به مقدار کافی وجود دارد حتی در تهیه شیر خشک برای کودکان نیز مشکلی نداریم.
وی ادامه داد: از 25 اسفندماه سال گذشته ستادی در وزارت بهداشت تشکیل شد که مطابق مصوبات این ستاد، هیچ کدام از روسای دانشگاه های علوم پزشکی برای مدیریت و انجام مسئولیت های پیش بینی شده، حق خروج از مناطق را ندارند.
بارش باران که از هفته پیش در خوزستان آغاز شده بود در کنار افزایش سرازیر شدن سیلاب مناطق بالادست سدهای استان، موجب بروز سیل و طغیان رودخانه ها در مناطق وسیعی از این استان شد .
هشدار آماده باش سیل از سوم فروردین در همه رودخانه های خوزستان اعلام شد و استاندار خوزستان نیز از 11 فروردین در استان حالت فوق العاده اعلام کرده است.
بر همین اساس هم اکنون شرایط سدهای دز و کرخه بحرانی گزارش شده است. سازمان آب و برق خوزستان در روزهای اخیر با صدور اطلاعیه هایی نسبت به وقوع سیل در حوضه رودخانه های دز، کرخه و کارون هشدار داده و اعلام کرده سه شهر و 51 روستا در حوضه کرخه، 18روستا در حوضه دز و 18 روستا در حوضه کارون در معرض سیلاب هستند و دستگاه های اجرایی باید آمادگی تخلیه آنها را داشته باشند.
استاندار خوزستان یکشنبه شب گفت: از 71 روستای درمعرض خطر سیلاب در استان 27 روستای در معرض خطر جدی، تخلیه قرار گرفته است.
در پی افزایش خروجی سدهای دز، کرخه و گتوند علیا سیل بند بسیاری از روستاها در حال تخریب است.
پیش‌بینی‌های هواشناسی حکایت از بارش شدید باران در روزهای پیش رو دارد و وزارت نیرو اعلام کرد که به 25 استان کشور هشدار وقوع سیل داده و وزارت کشور نیز از اعلام آماده‌باش در پنج استان غربی خبر می دهد.
براساس اعلام وزارت کشور حدود 400 شهر و روستا در 15 استان کشور درگیر سیل هستند که استان های کرمانشاه، لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری از جمله مناطقی هستند که تعداد بیشتری از شهرها و روستاهای آنها درگیر سیل شده اند.
وزیر بهداشت که به همراه معاون اول رییس جمهوری به خوزستان سفر کرده بود عصر امروز پس از سفر به اندیمشک و دزفول بصورت سرزده از بیمارستان نظام مافی شوش بازدید کرد.
معاون اول رییس جمهوری روز دوشنبه برای بررسی وضعیت سیل و سیلاب و نیز بررسی وضعیت سدهای استان وارد خوزستان شد و پس از بازدید از سدهای دز و کرخه و دیدار با سیل زدگان منطقه شعیبیه شوشتر در نشست هماهنگی شورای مدیریت بحران این استان شرکت کرد.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.