جمشید بنی فری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخشی از امکانات پشتیبانی و نیروی انسانی تعاون روستایی در سه شهرستان در معرض خطر سیلاب نیز بسیج شده است و اقدام های احتیاطی نیز برای ایمن سازی کامل محل های اسکان موقت سیل زدگان انجام گرفته است.
وی گفت: در بخش شعیبیه شوشتر که بیشترین خطر سیلاب متوجه این منطقه است بیش از یکصد تخته چادر توسط تعاون روستایی در محل های امن و دور از خطر سیلاب برپا شده است.
بنی فری افزود: بیش از 2هزار گونی نیز برای ترمیم سیل بند روستاهای دریسیه ، ابوصخیر از توابع شادگان استفاده شده و چندین خودرو امدادی نیز برای کمک رسانی به مناطق در معرض سیلاب این منطقه در اختیار ستاد مدیریت بحران شهرستان شادگان قرار گرفته است.
بنی فری افزود: در صورت ضرورت امکان گسیل بیشتر تجهیزات مورد نیاز به مناطق در خطر سیلاب خوزستان وجود دارد.
وی همچنین از آماده سازی انبارهای تعاون روستایی در مناطق دشت آزادگان و هویزه در صورت اعلام نیاز از سوی مدیریت بحران استانداری خوزستان خبر داد و افزود: اولویت نخست دور کردن ساکنان مناطق روستایی در مناطق درمعرض خطر سیلاب و انتقال وسایل منازل آنان به نقاط امن است.
بارندگی های شدید در خوزستان و آبگرفتگی برخی مناطق روستایی شوش ، شوشتر و مناطق غربی استان ، خطر بروز سیلاب و بالا آمدن آب رودخانه های کارون ، دز ، کرخه و بالارود را افزایش داده است.
با توجه به بارندگی های شدید در مناطق بالادست حوضه های کارون ، دز و کرخه و جاری شدن سیلاب ها به سمت سدهای خوزستان ، احتمال افزایش دبی رودخانه ها و آبگرفتگی برخی مناطق شمالی و غربی وجود دارد.
پیش بینی شده دبی کارون در روزهای آینده از 2 هزار و 450متر مکعبی فعلی به سه هزار متر مکعب بر ثانیه برسد.
رضا اردکانیان وزیر نیرو که روز جمعه همراه رییس جمهوری وارد خوزستان شده است تا جمعه آینده به منظور مدیریت سیلاب پیش رو و ذخیره سازی آب پشت سدهای خوزستان در استان حضور دارد.
6065
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.