به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری در بازدید از سد و نیروگاه کرخه بر لزوم تلاش همه جانبه برای مدیریت شرایط موجود تاکید و از حضور همه جانبه مردم و مسئولان در خصوص کنترل سیلاب تقدیر کرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در زمان جنگ و بحران ها همواره در کنار مسئولان بوده اند، گفت: سیل اخیر چهار استان کشور را درگیر کرده است لذا همه برای رفع چالش موجود باید همراه شویم.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: دولت برای کمک رسانی به مردم در این شرایط از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.
مدیرعامل سد کرخه در این بازدید گزارشی از وضعیت این سد ارائه داد و گفت: در حال حاضر خروجی سد کرخه یکهزار مترمکعب بر ثانیه و ورودی آن 6 هزار متر مکعب بر ثانیه است.
محمد رضا یزدانی با بیان اینکه سد کرخه 2 سیلاب مهیب را در سال آبی جاری مهار کرده است، افزود: بهمن ماه سال 97 یک سیلاب با حدود یک میلیارد مترمکعب و پیک ساعتی 6 هزار و 800 مترمکعب در ثانیه توسط کرخه مهار شد که در همان زمان خروجی سد 150 مترمکعب در ثانیه بود.
به گزارش ایرنا سدهای استان خوزستان، این استان را از سیلاب های بسیار مخرب دارای خسارت جانی و مالی نجات داده اند.
بارش های شدیدی در حوزه های بالادست سدهای دز و کرخه موجب افزایش آب ورودی این سدها شده است.
به گزارش ایرنا معاون اول رئیس جمهوری امروز دوشنبه در سفر به استان خوزستان از سدهای دز و کرخه باددید کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر ورزش و جوانان، استاندار خوزستان، معاون هماهنگ کننده ارتش، فرمانده نیروی زمینی سپاه، استاندار خوزستان، نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی،فرماندار اندیمشک، فرمانده تیپ سه لشکر ولی عصر، فرمانده قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و کشوری، جهانگیری را در بازدید از وضعیت سد کرخه همراهی کردند.
سد کرخه یکی از بزرگ ترین سدهای خاکی دنیا و بزرگ ترین سد خاکی ایران و خاورمیانه است که بر روی رودخانه کرخه در 22 کیلومتری شمال غربی اندیمشک در خوزستان ساخته شده است.
عملیات اجرایی این سد در سال 1370 آغاز شد و در سال 1380 به پایان رسید.
7281/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.