به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در جریان بازدید از سد دز در جمع خبرنگاران افزود: سد دز یکی از بهترین سدهای کشور است که در خصوص پایداری آن هیچ دغدغه ای وجود ندارد و سیل های بزرگ نیز آسیبی به این سد وارد نمی کنند.
وی با بیان اینکه سیل از سمت مناطق بالادست به خوزستان در حال حرکت است، گفت: ورودی کنونی سد دز حدود پنج هزار مترمکعب است و پیش بینی می شود بیشتر از این نیز افزایش یابد.
معاون اول رئیس جمهوری خروجی سد دز در شرایط فعلی را یکهزار و 800 مترمکعب بر ثانیه اعلام کرد و افزود: این سد در دوران مختلف خروجی های بیشتر از این نیز داشته و اکنون استاندار و مسئولان باید به نحوی این سیلاب را کنترل کنند که به سد آسیبی وارد نشود و حداقل خسارت متوجه دزفول، اندیمشک و شهرهای پائین شود.
جهانگیری گفت: سدها در شرایط پیش آمده نعمت بزرگی برای کل کشور بویژه استان خوزستان هستند که سیلاب های بزرگ را کنترل می کنند.
وی با بیان اینکه حجم زیادی آب در کشور ذخیره شده است، افزود: تاکنون در خوزستان حادثه ناراحت کننده ای پیش نیامده است و درخصوص مسایل مالی نیز خسارت های بخش کشاورزی پرداخت و تلاش می شود خسارت جبران ناپذیری برای مردم پیش نیاید.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه تکالیفی به استاندار خوزستان واگذار شده است، اظهار داشت: استاندار خوزستان شرایط اضطراری در استان اعلام کرده و باید با تصمیم گیری به موقع شرایط را بهترین نحو کنترل کند.
وی با بیان اینکه ایران کشوری قوی و ثروتمند است، افزود: میلیاردها دلار منابع طبیعی در استانها وجود دارد و هر میزانی که نیاز باشد هزینه خواهیم کرد ولی اصولا نقدینگی امری زمان بر است.
جهانگیری ضمن تقدیر از حضور همه جانبه مردم و مسئولان در خصوص کنترل سیلاب گفت: مردم کشورمان در زمان جنگ و بحران ها همواره در کنار مسئولان بوده اند، سیل اخیر نیز چهار استان کشور را درگیر کرد.
وی با اشاره به ورود نیروهای مسلح در کنترل سیلاب افزود: در مرحله نخست مردم و سپس دستگاه های مختلف به خوبی پای کار آمدند و با دستور صریح مقام معظم رهبری به فرماندهان ارشد سپاه و ارتش، نیروهای نظامی نیز پای کارآمدند که فرماندهی کل این مجموعه ها در استان برعهده استاندار است.
معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم پای کار بودن مسئولان در شرایط اضطراری اظهار داشت: هرکس نمی تواند به مردم خدمت کند باید از کنار برود.
به گزارش ایرنا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر ورزش و جوانان، استاندار خوزستان، معاون هماهنگ کننده ارتش، فرمانده نیروی زمینی سپاه، استاندار خوزستان، نمایندگان دزفول و اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، فرمانده تیپ سه لشکر ولی عصر، فرمانده قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و کشوری، جهانگیری را در بازدید از وضعیت سد دز همراهی کردند.
پس از این بازدید، معاون اول رئیس جمهوری و هیات همراه به سد و نیروگاه کرخه عزیمت کردند.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.