سیدقاسم موسوی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از چهار روز پیش خروج آب از رودخانه نیسان آغاز شده و تاکنون ارتفاع آب این رودخانه 2،5 متر کاهش یافته است.
وی گفت: از ایستگاه پمپاژ معرض در رفیع 2 نقطه رهاسازی آب از رودخانه نیسان انجام گرفته است و آب این رودخانه به سمت رودخانه کرخه نور هدایت شد.
فرماندار هویزه ادامه داد: همچنین در 2 کیلومتری رفیع با کمک سازمان آب و برق خوزستان شکستگی در یکی از سیل بندهای منتهی به تالاب هورالعظیم ایجاد شد و آب این رودخانه به سمت هور هدایت شده و در حال تخلیه است .
موسوی با اشاره به ایجاد چند شکستگی در دژ شهید باکری در این شهرستان گفت: این دژ در انتهای رودخانه نیسان قرار دارد که با ایجاد شکستگی در این دژ آب را به سمت تالاب هور العظیم هدایت کردیم.
وی با بیان اینکه هشدار لازم به روستاهایی که در معرض سیلاب هستند داده شده است افزود: 2 روز پیش شکستگی 45 دقیقه ای در سیل بند رفیع ایجاد شد که با کمک مردم و نیروهای امدادی بسته شد و در حال حاضر خطری این شهر را تهدید نمی کند.
فرماندار هویزه دبی فعلی رودخانه نیسان در این شهرستان را 220 متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد.
در زمستان پارسال بر اثر بارش باران و رهاسازی آب از سد کرخه چندین سیل بند در شهرستان هویزه در غرب خوزستان شکسته شد و شهر رفیع از توابع این شهرستان گرفتار سیل شد .
سازمان آب و برق خوزستان در روزهای اخیر با صدور چند اطلاعیه نسبت به وقوع سیل در حوضه رودخانه های دز، کرخه و کارون هشدار داده و اعلام کرده سه شهر و 51 روستا در حوضه کرخه، 18 روستا در حوضه دز و 18 روستا در حوضه کارون در معرض سیلاب هستند و دستگاه های اجرایی باید آمادگی تخلیه آنها را داشته باشند.
پیش بینی هواشناسی از امروز به مدت 48 ساعت بارندگی شدید در تمام حوضه های خوزستان است.
7158/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.