علی خدری غریبوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اوضاع در شهرستان گتوند عادی است و هیچ سیلی رخ نداد، افزود:با توجه به پیش بینی بارندگی تا روزهای آینده و تکمیل ظرفیت سدها، و افزایش خروجی آب سدهای رودخانه کارون، این شهرستان آمادگی لازم برای سیلاب و آبگرفتگی را دارد.
وی اضافه کرد:هیچ خطری شهرستان گتوند را تهدید نمی کند، اما باید آمادگی لازم برای پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشیم.
رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گتوند با بیان اینکه احتمال برگشت آب و آبگرفتگی در برخی از نقاط شهرستان وجود دارد، گفت: چند دستگاه لج کش و پمپ برای تخلیه آب از ستاد مدیریت بحران خوزستان تامین شده و آمادگی کامل برای تخلیه این آب ها را داریم.
خدری غریبوند در خصوص سیل بند ها در برخی از نقاط شهرستان گتوند بیان کرد:برخی از سیل بندهای روستاهای سیدان، کایدان و دیگر نقاط آسیب پذیر ترمیم شدند و ماشین آلات نیز در منطقه به صورت آماده باش هستند.
وی گفت: در صورت وقوع سیلاب، چند نقطه در شهرهای گتوند، جنت مکان، سماله، صالح شهر و ترکالکی و در برخی از روستاها، برای اسکان اضطراری مردم در نظر گرفته شده است.
فرماندار گتوند افزود:جاده روستاهای آب بید و چغامله در بخش مرکزی و پل رودنی در بخش عقیلی که در بارندگی ها دچار آبگرفتگی می شوند در صورت نیاز برای پیشگیری از حادثه توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای برای ساعاتی بسته می شوند.
وی ادامه داد:برای حوادث احتمالی در رودخانه کارون در گتوند تمام قایق های دولتی و شخصی به صوت آماده باش در اختیار هلال احمر قرار گرفته شده است.
فرماندار گتوند گفت:مواد غذایی به اندازه کافی ذخیره شده و اگر حادثه خاصی رخ دهد در صورت نیاز بین آسیب دیدگان توزیع می شود.
وی افزود:مردم و مسافران نوروزی با دستگاه ها همکاری لازم را داشته باشند و تا پایداری شریط از تردد و اسکان در کنار رودخانه کارون و رودخانه های فصلی خودداری کنند.
7467/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.