مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از بسیج امکانات آموزش و پرورش این استان برای کمک به سیل زدگان خبرداد.

محمد تقی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: براساس هماهنگی های به عمل آمده با ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی ۴ گانه اهواز و ضمن هماهنگی با فرمانداران مقرر شد در صورت نیاز تمامی مدارس و فضاهای آموزشی به اسکان سیل زدگان و نیروهای امدادی و خدمت رسان اختصاص پیدا کند.

وی افزود: در همین راستا تعدادی از مدارس اهواز، کارون، حمیدیه، شوش دانیال، شاوور، سوسنگرد، دزفول بخش الهایی و... در اختیار عوامل اجرایی مدیریت بحران استان و خانواده های سیل زده خوزستانی قرار گرفته است.

تقی زاده خاطر نشان کرد: در عین حال به منظور مدیریت سیلاب ایجاد شده و کمک به سیل زدگان منطقه شاوور دبیرستان شبانه روزی علامه مجلسی در این شهرستان به اسکان نیروهای ارتش اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: در شهرستان باوی نیز سه مدرسه برای اسکان موقت خانواده هایی که منازل آنها در معرض سیل قرار دارند در نظر گرفته شده است.

تقی زاده همچنین یادآور شد: امکانات آموزش و پرورش خوزستان تا پایان تعطیلات در تمامی نقاط استان در اختیار مدیریت بحران خوزستان قرار دارد.

آماده باش آموزش و پرورش هویزه و شوش برای اسکان سیل زدگان

وی در ادامه عنوان کرد: دبستان روستای کاظم بخش شعیبیه شوشتر جهت اسکان خانواه های سیل زده حاشیه رودخانه دز از آمادگی کامل برخوردار است.

تقی زاده از آماده باش کادر اداری و مدیران مدارس شهرستان هویزه برای اسکان و سازمان دهی خانواده های درگیر سیلاب خبرداد و گفت: از ۳ روز پیش اسکان چند خانواده سیل زده در شهرستان هویزه آغاز شده است.

وی یادآور شد:  در جلسه ستاد بحران دبیر ستاد اسکان مردم سیل زده در شهرستان ها آموزش و پرورش تعیین شد و در این راستا از تمامی ظرفیت های موجود برای اسکان خانواده های سیل زده استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: ۲۰۰ مدرسه در بخش شاوور برای اسکان اهالی سیل زده روستاهای حاشیه دز و همچنین اسکان یگان ویژه امداد و نجات ارتش جمهوری اسلامی ایران در مدرسه علامه مجلسی این بخش جهت کمک به سیل زدگان انجام شد.

وی گفت: علاوه بر مدارس، آموزش و پرورش خوزستان می تواند ۱۳ اردوگاه شبانه روزی دانش آموزی خود را نیز در اختیار  ستاد های بحران فرمانداری ها قرار دهد.همچنین سالن های ورزشی و مدارس شبانه روزی نیز می توانند به ظرفیت اسکان اضطراری در وضعیت فوق العاده استان اضافه شوند.

تقی زاده با بیان اینکه ۱۰ روستای حاشیه رودخانه کرخه درگیر پدیده سیلاب شدند، اضافه کرد:  اهالی روستاهای سیل زده البونیس، سید نبی،سید معن، سید ایدیم، سید سعد، بامدژ، حموله، حریه از توابع شهرستان حمیدیه در مدارس این شهرستان اسکان داده شدند.

وی افزود: مدارس شهید بلک، محدثه، شهدای الهایی نیز پذیرای اهالی روستاهای سیل زده حاشیه کرخه در محدوده آموزش و پرورش ناحیه ۴ بودند.

تقی زاده در ادامه گفت: سالن های ورزشی این شهرستان و همچنین مدارس روستایی نوساز در مسیر خسرج و گمبوعه از توابع حمیدیه نیز مهیای پذیرش مردم سیل زده هستند.

وی با اشاره به اینکه دبی رودخانه کارون در پی بارش های اخیر  افزایش قابل توجهی کرده است گفت: برخی از روستاهای مسیر بخش اسماعیلیه به دلیل نزدیکی به رودخانه کارون در معرض طغیان رودخانه قرار دارند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز بیش از ۱۰ آموزشگاه و فضای آموزشی در منطقه ملاشیه کمه نزدیک ترین محل به بخش اسماعیلیه است را برای اسکان احتمالی سیل زدگان در نظر گرفته است افزود: هماهنگی های با مدیران و سرایداران مدارس در جهت تسهیل روند اسکان سیل زدگان انجام گرفته است.

الوار گرمسیری، باغملک و اندیکا آماده اسکان اضطراری سیل زدگان هستند

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه گفت: ۲۰ مدرسه در شهرستان  اندیکا در ۲ بخش آبژدان و مرکزی جهت اسکان سیل زدگان تجهیز شده است.

وی در عین حال با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش در دیگر مناطق استان خوزستان  برای اسکان خانواده های درگیر سیلاب گفت: در الوار گرمسیری نیز به تمام مدیران مدارس اعلام شده است که آمادگی لازم را برای اسکان اضطراری را داشته باشند.

تقی زاده تصریح کرد: در صورت نیاز تمامی ۹۳ فضای آموزشی در الوار گرمسیریدر اختیار سیل زدگان قرار می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.